Jumaat, 3 September 2010

UMNO MANDUL ?

Photobucket

MUNGKIN KERANA TERLEBIH MINUM ARAK UMNO TIADA ZURIAT LAGI. UMNO DAH PUPUS PEMIMPIN BERKARISMA

Mengenang kembali zaman dan sejarah silam,,…. UMNO dulu dan UMNO sekarang terlalu jauh bezanya,,, bagai langit dengan bumi. Dulu-dulu, UMNO tidak kurang pemimpin yang berkaliber ,..pemimpin yang bersemangat kental, pemimpin yang berjiwa Islam, yang hebat berhujjah dan kuat bekerja. Ketika itu pemimpin yang berjiwa Islam kurang mendapat sokongan, sebaliknya pemimpin berjiwa UMNO, bersemangat kebangsaan dan sekular begitu mudah diterima dan mendapat tempat.

UMNO yang mendukung fahaman Assabbiah dan sekular ini akhirnya menjadi riak ! sombong! Islam dibuatnya sambil lewa! Islam diperalat dan diperintah! Barangkali semua itu disebabkan mereka telah begitu lama berada di zon selesa, puluhan tahun mereka duduk di bilik aircon, tidur di atas tilam empuk tanpa diganggu gugat oleh seekor nyamuk pun. Mereka punya banyak waktu untuk merancang, dan berkhidmat untuk rakyat. Waktu itu rakyat tak mengambil peduli sangat tentang kerakusan pemimpin mereka.. Pemimpin terus-terusan mengumpul kekayaan , walaupun itu bukan hak mereka!

Waktu itu mereka langsung tidak dicabar oleh rakyat bawahan dan juga parti-parti lawan. Kalau ada pun cabaran dan pertelingkahan ia hanya sesama mereka sendiri. Itu pun kerana merebut projek dan peluang untuk mengumpul harta, peluang untuk mendapat wang panas dan sebagainya.

“ Tiada orang yang masuk UMNO kerana ikhlas ” atau saja-saja… Kenyataan ini tepat . Ia seringkali diucap oleh Ezam Mohd.Nor , ahli UMNO yang keluar parti , kemudian melompat semula kedalam UMNO. Ezam sudah buktikan, apabila dia masuk UMNO semula,, ganjarannya tetap ada . Terbaru,,.. lantikan sebagai “senator”. Yang lain-lain belum dikira lagi.

Kalau Ezam pemimpin yang dianggap hebat itu sanggup menjilat kahak dan air ludahnya sendiri,, maka habislah ! Dah tak ada lagi lah pemimpin UMNO yang boleh pergi jauh dan yang boleh dipercayaai… STS cukup yakin bahawa Umno sudah masuk fasa terakhir,... iaitu alam monopose !!

Mari kita lihat standard pemimpin UMNO sekarang ini,,
Najib ! … lembik, tak tegas, tak teguh pendirian. Bercakap macam pandai, tapi kekadang nampak berbohong. Beliau ni jenis manusia yang suka bersumpah!

Muhyiddin ! … Tak jujur ,..nampak macam berani tapi pengecut. Suka baling batu sembunyi tangan. Bercakap atau berhujjah terukk sekali !! tak ada point .Macam orang tak tamat sekolah menengah ! bodoh!

Rais Yatim ! … hanya pandai bermain kata-kata, bak menyusun madah, tapi habuk pun tarak! Dia jenis cakap tak serupa bikin. Juga jenis suka menjilat ludahan sendiri! Dia perasan, dia bijak, tapi sebenarnya dialah muka tak malu!

Zahid Hamidi ! … Dia ni manusia jenis suka bergaya! berlagak!!, bercakap macam dia pandai sangat! Bila bertindak dia melulu!, bercakap pun selalu melulu ! Dalam kes liwat Anuar, kenyataannya dalam wawancara di TV dia cakap lain dan diluar pula dia cakap lain. Dasar lidah biawak!

Terdapat ramai lagi pemimpin UMNO yang boleh dianggap hingusan!!,lembab dan lembam. Ini sekadar menyebut beberapa nama lagi…..Adnan Yaakop, Ali Rustam, Awang Adek, Mustafa Muhamad, Zamry Kadir, Khir Toyo, Muhammad Taib, Raja Nong Cik dan NOH OMAR. Si Baghal dan Si Bahlul yang terbaru ini pula mungkin bakal menyertai UMNO.. Siapa tak kenal……Zulkifli Nordin dan Zaharin Hashim. Mentaliti mereka ini lagi merapu!! Lo klas!!

Beginilah hakikatnya,…Mengikut firasat penulis 70% daripada pemimpin UMNO hari ini mentalitinya hanya di atas sikit dari paras lutut !!

Mari kita lihat kisah NOH OMAR yang bangang… ibarat orang bodoh nak menipu orang cerdik. Dalam temubual dengan sebuah akhbar pengampu Dia kata kerajaan Kelantan patut dah laksanakan hukum hudud kerana kerajaan pusat tak halang ,,, katanya. Jawapan STS ….…Noh memang bengap!.. tak tahu hal dunia. Dengan selamba dia kata Kerajaan Pusat tak halang,, …nak tahu halang tak halang pergi tanya Mahafiraun ! macamana dia mengugut !!.

Lagi kisah NOH OMAR … semasa ditanya wartawan,…..Dia kata PAS sekarang sedang memerintah negeri Selangor.. satu kenyataan bodoh, merapu dan menipu…. Bila masa PAS perintah Selangor ? Antara PAS dengan PR pun dia tak tahu! Kan bodoh tu!

Katanya lagi …. Setelah perintah Selangor,,Kenapa PAS tak pindahkan saja Kilang arak di Shah Alam ketempat lain? Ini kenyataan bodohnya yang ketiga.. Bukankah kilang tu kerajaan dia sendiri (Pusat) yang buat. Dia yang berak ! kemudian suruh orang lain pula yang cuci !! Wajarkah begitu ? Pelik sangat bunyinya! ….. Tak layak jadi menteri,,..hanya layak jadi Tok Siak ! lebih-lebih pun Tok Empat!!

Nih! Satu lagi... kisah Maslan Ahmad.. Dia dah sebut dan mengaku di Parleman, bahawa FELDA mengalami kerugian,, tut! tut.. diluar dewan dia menafi pula ! .. apa cerita ni?!!
Oleh kerana bodoh, dia tak sedar yang dia telah membuat satu lagi kebodohan,,.. Dia nak saman akhbar keadilan. Last-last diri sendiri kena saman

Mari kita imbau kenangan lalu….
Dulu setiap kali pilihan raya,, UMNO yakin 100% kemenangan berpihak kepada mereka. Itu jam kalau BN meletakkan batang pisang atau tunggul kayu sekali pun sebagai calunnya,,.. kemenangan pasti ditangan mereka !!… itu cerita dulu. Kini zaman dah berlalu ! Sejak kebangkitan semangat refomasi, UMNO tidak ada kekuatan lagi, kerana ramai pemimpinnya lemah, lembik dan terkulai. Lemahnya mereka dek kerana mereka masih tak serik-serik dan tak insaf-insaf tentang prinsip perjuangan dan erti perjuangan !! . Dalam kamus UMNO pejuangan sebenar yang hendak ditegakkan ialah -- perjuangan untuk perut !! ………
Kesimpulannya - Sahlah kini UMNO sudah monopose /menopause !!,,. maaf! Bukan mandul.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan