Selasa, 14 September 2010

SIASAT BETUL-BETUL !!,.. SIASAT!!.. JANGAN TAK SIASAT !!

Photobucket

Rakyat mahu PDRM bermaruah! berintegriti! cekap ! telus dan adil ! Kepada KPN yang baru Tan Sri Ismail Omar!..bermulalah dari sekarang!! Ayuh Tan Sri!. Tegakkan keadilan. Rakyat tidak mahu lagi berlaku seperti yang lepas-lepas. Tiada siasatan,! Tiada dakwaan! Ada siasatan, tapi terpilih... ada dakwaan, tapi terpilih!!

Untuk kali ini dan masa-masa mendatang, buatlah perubahan drastik. Hormati Raja dan jaga imej PDRM. Demi tugas yang murni,..lakukan yang terbaik dengan jujur dan amanah. Bebaskan diri dari gangguan pihak luar terutama cengkaman kuasa politik!!

1. Siasat betul-betul apakah benar dakwaan Musa Hasan bahawa ada campor tangan KDN dalam pengurusan PDRM?. Apa yang dimaksud oleh Musa itu mungkin luas,.. Rakyat nak tahu lebih detail... ini termasuk kes-kes siasatan polis terdahulu yang berprofil tinggi seperti kes pembunuhan Altantuya,kes kematian Teoh Beng Hock, kes fitnah liwat DS Anuar, kes pemecatan hakim, kes pita video Linggam, kes polis tembak orang awam, kes tahanan mati dalam lokap dan banyak lagi kes rasuah dan salahguna kuasa yang melibatkan pemimpin UMNO /BN

2. Siasat betul-betul Suspek utama kes pembunuhan Sosilawati dan 3 yang lain... Kenapa laporan-laporan polis yang terdahulu yang melibatkan suspek bergelar “Dato’” ini tergantung atau tidak selesai? Adakah pihak Polis menerima halangan dan tekanan dari pihak tertentu? sebagaimana yang didedah oleh Musa Hasan?

3. Siasat betul-betul status gelaran “Dato’ ” suspek kes bunuh Sosilawati dan 3 yang lain. Adakah gelaran itu sah atau sebaliknya. Tak kira sah atau tidak,.. apakah kemungkinan gelaran Dato’ yang dimiliki telah menyelamatkan beliau dari siasatan pihak polis sebelum ini? Jangan buat rakyat terus bosan, menyampah dan benci pada PDRM !!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan