Selasa, 7 September 2010

PAS LAYAK,.. SUDAH SEDIA GANTIKAN UMNO!

Photobucket

FAHAMAN KHURAFAT UMNO.. HAMPIR DITELAN BUMI

Sudah sampai masanya ! Berhijrahlah wahai umat Melayu. Kalau UMNO kalah, PAS lah yang menang. Jika PAS menang, bermakna Melayu yang menang. Apa masaalahnya? Kalau Umno sebuah parti Melayu, Pas juga sebuah parti Melayu, malah Pas dipimpin oleh pimpinan Melayu yang beragama Islam dan berpegang teguh dengan dasar Islam. Ketokohan pemimpin PAS sudah terbukti. Ramai diantaranya terdiri dari gulungan propersional dan interlektual yang berjiwa Islam.

Adakah UMNO masih ingin menerus dan menegakkan dasar kebangsaan atau asabbiahnya, sedangkan Islam tidak menyuruh umatnya berpegang kepada semangat itu. Pas memang kita sedia maklum bahawa menegakkan dasar Islam adalah merupakan akar tunjang perjuangannya… dan kini sudah bersedia mengambil tempat UMNO!

Wahai orang-orang Melayu yang masih berkiblat kepada Umno. Jangan lagi leka dibuai mimpi !! Bangunlah! Bangun!! Sedarlah !! Insaflah !! bahawa UMNO telah terbabas jauh, UMNO telah rosak teruk! Selama ini mereka yang berpegang teguh dengan semangat kebangsaan itu, sentiasa memberi kata-kata manis- berjuang untuk membela bangsa Negara dan agama, Walhal setelah diberikan kuasa mereka bersikap tamak, pelahap, tak sedar diri, pentingkan diri sendiri dan kadang-kadang bersikap lebih senduk dari mangkok.

LIHAT INI !! APA MEREKA DAH BUAT DAN HASILNYA !!

1. Terus menyuburkan fahaman KHURAFAT UMNO di kalangan orang Melayu, iaitu …i) Melayu itu Umno, Umno itu Melayu, ii) Melayu itu Islam, Islam itu Melayu. iii) Hanya Umno saja yang boleh memerintah ( Kesemua fahaman khurafat ini sudah lapok dan basi – wajib dicampakkan kelaut !! )

2. Tak dinafi ada UMNO membela rakyat, tapi tak sebesar mana. Bagi orang UMNO memikirkan peluang dan projek besar untuk diri sendiri atau bersama kroni, itu yang lebih penting!! Soal yang hak atau yang batil, semua itu tolak tepi.

3. Tak dinafi ada UMNO membela nasib orang Melayu, tetapi dalam masa yang sama turut mengambil kesempatan sambil mengikis hak-hak istimewa orang Melayu. Sudah berapa banyak hak-hak Melayu yang tergadai!

4. Berpura-pura mendaulatkan bahasa Melayu,.. realitinya bahasa Melayu ibarat melukut ditepi gantang. Ahli bahasa dan cerdik pandai Melayu sudah berbuih mulut bercakap !

5. Menafikan keagungan dan kepentingan tulisan jawi dalam masyarakat Melayu. Hasilnya anak Melayu jadi sangat lemah dalam bahasa Al Quran.

6. Berusaha mempertahankan kuasa dengan apa cara sekali pun. Bila dah berkuasa Islam dipaksa tunduk kepada pemerintah. Sepatutnya Islam yang memerintah buka diperintah! Sebab itu kita lihat sekarang banyak hukum Islam telah diabaikan!
Dan terbukti hari ini Umno telah mempermain dan menghina agamanya sendiri. Maruah agama Islam di negara sendiri telah tersembam ke bumi!! UMNO telah menzalimi agama umat Muhammad ,.. agama kita semua,,..agama Islam.

7. Menyemarakkan budaya kapitalis, budaya hidup barat, budaya hidup “enau dalam belukar” dan juga yang paling penting “BUDAYA FITNAH” . Fitnah yang maha besar pernah UMNO lakukan ialah “Fitnah liwat DS Anuar Ibrahim”…Sungguh menga’ibkan DS Anuar,,, dan UMNO sekali lagi memalukan seluruh umat Islam!!

8. UMNO tetap menyeru orang-orang Melayu bersatu tetapi dalam waktu yang sama terus mengapi-apikan semangat perkauman dikalangan Melayu Cina dan India. Dimana kejujuran mereka?

9. Walaupun menggadai maruah agama, UMNO sanggup lakukan semata-mata mahu terus berkuasa seumur hidup! Kata-kata..yang kononnya “hanya UMNO yang berhak memerintah” mahu dipahat kedalam jiwa setiap Melayu. Padahal itu adalah salah satu khurafat !! yang kita percaya sedikit masa lagi akan lenyap ditelan bumi.

Allah sebenarnya sudah menyediakan pilihan di depan mata kita !
PILIHLAH YANG LEBIH BAIK!! BUATLAH PILIHAN TERBAIK !,

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan