Rabu, 8 September 2010

HUJAH MAHATHIR LEMAH, LAPUK !

Photobucket

LAGI, ISU BUKAN ISLAM MASUK SURAU

Manusia dijadikan Allah dengan berbagai bangsa dan suku lalu Allah turunkan Islam sebagai agama suci yang wajib dianuti oleh umatnya. Manusia dituntut supaya hidup bersatu padu, berbaik sangka dan saling menghormati walaupun berlainan agama dan bangsa. Inilah yang telah dan sedang dilakukan oleh Gabungan parti Pakatan Rakyat sekarang ini yang sangat dicemburui oleh musuhnya-musuhnya.

Apa yang telah dilakukan YB Teo dan Jawatankuasa Surau Al Huda Kajang baru-baru ini memang tidak menyalahi hukum dan perintah agama! , Cuma JAIS yang duduk di bawah kelangkang UMNO mengatakan perbuatan itu salah. Alasannya – orang bukan Islam dikategorikan sebagai sama dengan orang yang berhadas besar. Lantaran itu, maka bangunlah beberapa kerat pemimpin UMNO untuk menyatakan bantahan dan ketidaksetujuan mereka. Berita mengenai isu itu dicanang satu Malaysia dan dari awal lagi STS sudah mengagak bahawa isu ini akan menimpa semula batang hidung UMNO.

Apa-apa pun,, respon awal, UMNO mesti tunjuk rasa marah !! Untuk menyemarakkan lagi api kemarahan, maka dakwaan telah ditambah, … YB Teo dikatakan telah memberi tazkirah kepada jemaah surau dan kemasukan YB ke ruang solat surau itu, kononnya telah mencemar kesucian agama Islam. Bab mencemar kesucian agama ini kalau boleh Ustaz-ustaz Umno!! tolong berikan hujjah dan dalilnya. (ini emil saya – rahimho52@yahoo.com.my)

Hakikat sebenar,, YB hanya menyampaikan bantuan surau disamping memberi sedikit ucapan ringkas, termasuk menyentoh soal pendidikan anak-anak. Jauh sekali daripada istilah Tazkirah seperti diwar-warkan oleh akhbar pengampu. Tak ada sebab UMNO nak melenting ! Tak kena tempat UMNO nak tunjuk hero dalam hukum hakam agama. Islam sebenarnya tak menghalang orang bukan Islam masuk kedalam surau, kecuali kafir harbi. Untuk lebih jelas sila lihat sejarah nabi… Lain kali kalau ilmu agama belum cukup di dada jangan cuba memandai-mandai.

Mantan Perdana Menteri Dr Mahathir turut menyatakan bantahannya. Beliau teramat kesal kerana Nik Aziz tidak membantah perbuatan YB tersebut, malah menyokongnya pula.. Wah! siapalah Mahathir nak bercakap soal agama Islam. Nak suruh bini pakai tudung pun takut, apa lagi nak berhujjah perkara yang lebih besar!!

Dalam bab Islam,, antara cakap Mahathir dan cakap Nik Aziz sudah tentu kita lebih percaya cakap Nik Aziz disebabkan ketinggian ilmu agamanya. Dalam isu ini Nik Aziz berkata benar, bukan olok-olok. Fakta sejarah Junjungan Besar telah membuktikan, kerana perkara yang sama pernah berlaku di zaman Nabi. Jadi apa yang UMNO buat ini telah menelanjangkan kebodohan mereka !! Masihkah tidak merasa malu??

Dalam hal ini juga Mahathir mendakwa bahawa “ Pas menggunakan Islam sebagai sebagai alat untuk mendapat sokongan di kalangan umat Islam tetapi mereka sebenarnya bukan pejuang Islam seperti yang digembar-gemburkan itu. Tindakan PAS semata-mata kerana helah dan untuk mendapat keuntungan politik!! ” katanya lagi

Wahai Tun Dr Mahathir yang maha Firaun!! Bukankah Tuan Guru Nik Aziz pernah berkata dan selalu berkata bahawa “Islam dan Politik itu satu”. - Islam lain dan politik lain - tak ada dalam kamus perjuangan parti PAS, kecuali UMNO. Kalau ada pun keuntungan politik yang diperolehi oleh Nik Aziz atau PAS, hasil dari kenyataannya itu, itu adalah secara kebetulan dan bonus.
Rezeki datang menggolek itu tandanya tuah badan!!

Barangkali juga Allah nak menolong kepada hambanya yang menyeru kejalan kebenaran!! Nampaknya isu yang ditimbulkan UMNO memberi keuntungan kepada Pakatan dan menjadi bala kepada UMNO sendiri !! Hadapilah kecelakaan yang akan diturunkan oleh Allah terhadap hambanya yang zalim . Tak sempat di dunia,.. akhirat tetap menunggu !!

Selama mana UMNO mahu berbohong dan selama mana UMNO mahu mempermainkan isu agama untuk kepentingan diri dan parti mereka!!. Allah maha berkuasa ! Allah maha mengetahui.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan