Rabu, 8 September 2010

TV3 BERDOSA !!, SIAPA PENDERHAKA AGAMA?

CUBA MENGELIRU DAN MEMESONG AQIDAH UMAT ISLAM !!

Photobucket

Sah ! iklan hariraya TV3 tahun ini 2010, berniat jahat. Siapa punya angkara? Sama-sama kita nantikan jawapannya sedikit masa lagi.

Walau apa pun alasannya TV3 mesti dipertanggung jawabkan. Ini termasuk Jawatankuasa yang meluluskan, Pengarah iklan dan semua pihak-pihak yang berkaitan. Apakah seorang pengarah boleh diberi kuasa yang seluas-luasnya untuk membuat sebuah filem iklan hariraya aidilfitri tanpa mendapat kawalan dan panduan?

Lebih-lebih lagi kalau benar pengarah tersebut bukan seorang Islam!, dan kita seharus merasa kecewa dan malu kerana telah dipermainkan oleh oleh pihak yang berniat jahat. Mungkinkah ada tangan-tangan ghaib menguasai di belakang TV3?

Adakah pegawai di TV3 sememangnya bodoh-bodoh belaka, terutama dalam hal yang berkaitan agama? Atau mereka yang terlibat sememangnya mempunyai niat dan agenda tersembunyi!
Walaupun iklan sudah terlajak 3 hari ditayangkan, kita sebagai umat Islam tetap merasa marah, kesal dan malu. Nasib baik ada protes dari insan-insan yang peka dan perihatin, barulah pihak TV3 tersentak dari khayalan dan perasaan bangga diri serta syok sendiri mereka selama ini !!. maka tayangannya dihentikan serta merta.

Kita harap pihak yang berwajib siasatlah segera. Walau pun TV3 sudah meminta maaf, tetapi kesalahan besar atau pengkhianatan yang dilakukan oleh pihak yang berkenaan harus diberikan hukuman yang setimpal. Ini persoalan berat ! persoalan yang boleh menyentuh atau memesong akidah umat Islam.

Ini soal agama Islam! Agama rasmi negara! Bukan soal bangsa atau soal perkauman seperti yang pernah ditimbulkan oleh seorang blogger dari Johor beberapa hari lalu. Isu itu hanya di internet, tidak semua rakyat membacanya. Tetapi isu kali ini jauh lebih besar! Dan ia boleh ditonton melalui TV3 oleh seluruh rakyat Malaysia ! Kita merasa tidak sabar untuk mengetahui siapa punya angkara?!! Apa niat sebenar disebalik iklan songsang ini !


TENTANG SUARA PROTES

Kemana perginya suara protes yang sepatutnya datang dari badan-badan NGO? yang gah selama ini?. Di mana suara JAKIM, JAIS dan lain-lain. JAIS sepatutnya berada di depan dalam hal ini, bukan soal “bukan Islam masuk masjid”!! yang sangat kecil dan remeh-temeh ! ibarat tahi cicak jatuh keatas sejadah ! yang beria-ia sangat hendak dihebuhkan!!

Di mana suara PERKASA?? Di mana suara Ibrahim Ali Al Kataki ? Kalau benar seperti yang dikata Melayu itu Islam,, Islam itu Melayu, maka inilah masanya untuk membela agama orang Melayu, yakni agama Islam yang telah dipermainkan? Sikap mereka yang menikus itu mengesahkan bahawa ....... Ibrahim Ali Al Kataki dan PERKASA,..berpendirian..

i) Melayu lebih penting dari Islam!! ii) TV3 tak perlu disanggah atau diprotes kerana kepentingan dan saham UMNO ada di dalamnya!

Akhir sekali STS nak bertanya pihak TV3!! Kenapa pegawai-pegawai di TV3 begitu bodoh, isu yang dianggap berat begini terlepas begitu mudah dari kawalan dan penilaian ?

Wahai sekalian pegawai-pegawai di TV3 !! Adakah anda pegawai yang bertanggung jawab? Adakah seluruh kakitangan TV3 berintergriti ? Diharap rakyat tidak menunggu lama, segerakan siasatan ! Kemukakan hasil siasatan !
Rakyat tak sabar nak melihat muka-muka pengkhianat atau penderhaka agama.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan