Sabtu, 18 September 2010

SIAPA SEBENARNYA SI PENJANAYAH YANG ZALIM INI ? Negara kehilangan seorang dermawan! dan tiga lagi insan tidak berdosa!!

Photobucket

Si Zalim ini bukan manusia, juga bukan binatang… Beliau layak sekali digelar “Syaitan berkepala empat berwajah manusia!!” sebab kita tak dapat gambarkan betapa busuk, betapa kotor, betapa jahat dan zalimnya perbuatan beliau terhadap keempat-empat mangsa.

Dalam hati kita tentu bertanya… Siapakah manusia zalim ini sebenarnya? Apakah latar belakang beliau dan balaci-balacinya yang telah melakukan seluruh penyiksaan itu? Adakah mereka tidak punya keluarga, tidak punya bapa, ibu, isteri atau anak?.. kerana dari perbuatan yang maha zalim itu, jelas perasaan kasih sayang dan keperimanusiaannya langsung tidak ada!!

Dan layakkah suspek utama ini menjadi seorang peguam? Atau apakah benar beliau seorang peguam? atau peguam palsu sebagaimana gelaran Dato’ yang pernah dibelinya? Apa pula pendirian Majlis Peguam dalam isu ini? Rakyat masih tertanya-tanya dan tertunggu-tunggu jawapannya.

Rakyat Malaysia sebenar amat terharu sekali !! bila mengenangkan Dato’ Sosilawati bukan saja seorang hartawan, malah seorang dermawan!
Selama ini sikap pemurah beliau tidak pernah digembar-gemburkan. Rupa-rupanya tangan kirinya tak tahu tangan kanannya telah memberi .… satu sifat yang amat mulia dan terpuji.

Dato’ Sosilawati bersama tiga lagi lelaki, kini sah telah mati terkorban dalam keadaan yang amat tersiksa ! kejam! dan menyedihkan.!! Mendengar saja kita sudah merasa takut dan ngeri!, belum lagi melihat!.

Semoga suspek utama serta orang-orang suruhannya yang terlibat akan diheret kemuka pengadilan. Kita merasakan hukuman di tali gantung belum cukup adil!. Sebab, siksa yang dialami oleh mangsa takkan sama kehilangan nyawa ditali gantung!!

Oleh : rahimothman – 19/9/10

Tiada ulasan:

Catat Ulasan