Khamis, 31 Mac 2011

IMEJ TAK BERSIH : NAJIB PERLU UNDUR , BUKAN ANUAR!


Menurut  pendapat pensyarah Program Sains Politik, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Dr Nidzammudin Sulaiman, Datuk Seri Anwar Ibrahim patut berundur daripada kancah politik negara.kerana tuduhan liwat dan kes video seks yang dihadapinya… Ish ish ish ! miudahnya kamu bercakap. Macam seorang bapa meleraikan perkelahian dua orang anak (adik dan abang)
Si adik sedang marah dan bertengkar dengan si abang, kerana si abang menipunya!.. Lalu si bapa memujuk si adik dengan berkata,.. Nah! sekotak choklat, jangan dekat dengan abang kamu lagi,.. pergi main jauh-jauh.  Lebih kurang begitulah cara professor menasihatkan Anuar

Betulkah begitu professor?  Butakah agaknya Profesor ini?  Dalam isu Anuar, kenapa semua pemimpin Umno dan penyokong-penyokong Umno termasuk professor sendiri macam bersikap berat sebelah atau anti Anuar? 

Anuar  cuma mempertahankan dirinya yang dihina dan dimalukan!  Sebahagian besar rakyat juga faham dan sedar Anuar telah difitnah dan dan diiniaya. Seluruh jentera kerajaan berpihak pula kepada Sang Penguasa yang zalim!  Justeru, salahkah Anuar mempertahankan dirinya yang tak bersalah? Kalau musuh Anuar telah secara terang-terang bermain kotor, berbuat zalim,  menipu dan memfitnahnya takkan lah Anuar serta pengikutnya hendak mendiamkan diri.  Kalau terkena batang hidung profesor sendiri bagaimana?  Mahukah profesor mendiamkan diri dan mengalah.

Hanya anjing kurap saja yang apabila kita acah, kita gertak atau kita halau dia akan lari. Anuar bukan kucing kurap professor!!  Anuar seorang pejuang, Anuar seorang pemimpin yang berprinsip dan bermaruah. Beliau dan Pakatan ingin menghancurkan penyalahgunaan kuasa oleh pemimpin BN. Baliau ingin menghapuskan rasuah! Bukan menghidupkan budaya rasuah sebagaimana yang diamal oleh pemimpin BN!

Butakah professor untuk melihat kenyataan didepan mata? Apa berlaku semenjak 1998?  Dan apa yang terjadi selepas PRU ke-12 2008. Bukankah Anuar telah membukti kepada dunia bahawa Pakatan yang dipimpinnya mampu membentuk empat buah kerajaan negeri?

Satu dunia sudah mengetahui, peribadi Anuar yang dikatakan buruk itu sengaja direka dan diada-adakan oleh musuhnya Umno. Sepatutnya professor menyeru  dan mendesak Najib berundur !  bukan Anuar !… Peribadi Najib yang sangat buruk itu  telah diketahui umum walaupun cuba disorok!  Jika nak dibandingkan dengan Anuar bagai langit dengan bumi…...

Sekadar menyebut beberapa contoh,,,…Najib terlibat dengan kes bunuh Altantuya!,  kes berkhalwat dengan artis, mengahwini janda secara tidak beretika,  menyalahguna kuasa, mengikis duit rakyat dsb.  Sepatutnya Najib merasa malu kerana menyimpang jauh dari perangai bapanya!!

Oleh : rahimothman                                                                                                                                  (Lihat seterusnya artikel dibawah tentang professor ini)


                                                                                           

http://wargamarhaen.blogspot.com
Malang Bila Malaysia Melahirkan seorang Profesor SeBODOH ini


SHAH ALAM - Sudah sampai masa bagi Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berundur daripada kancah politik negara.

Itulah pendapat pensyarah Program Sains Politik, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Dr Nidzammudin Sulaiman berikutan pendedahan video seks yang didakwa membabitkan pemimpin nombor satu Pakatan Rakyat (PR) itu.


Dr Nidzammudin berkata, meskipun Anwar belum dipastikan terlibat dalam skandal itu, sedikit sebanyak ia akan turut memberi kesan bagi imej dan reputasinya berdasarkan rekod sedia ada termasuk perbicaraan kes liwat yang sedang berlangsung di mahkamah.

"Orang akan jadi muak. Ini tidak kira sama ada beliau bersalah ataupun tidak kerana bagi seorang pemimpin politik, apa yang lebih utama adalah kepentingan rakyat, bukan permainan politik yang berulang-ulang.
RAKYAT MARHAEN3/28/2011 04:39:00 PM1 comments

Tiada ulasan:

Catat Ulasan