Jumaat, 28 Oktober 2011

Harga tiket : Kenyataan bongkak FAM

Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin tak sewajarnya bersikap angkuh !  apabila memberi respon diatas kritikan dan protes  peminat berhubung kenaikan harga tiket melampau – RM30 kepada RM50.

 Ini petikan kata-kata beliau,.., " Malaysia adalah sebuah negara demokrasi di mana penyokongnya bebas memilih untuk memulau perlawanan akhir nanti dan FAM tidak mempunyai sebarang kuasa bagi menyekat keputusan mereka itu".
(satu kenyataan bengap seorang SU),….

Memanglah FAM tak berkuasa untuk menyekat kehendak dan keputusan yang akan dibuat oleh peminat.  Tetapi FAM berkuasa membuat apa-apa  keputusan berhubung dengan FAM itu sendiri

Lupakah FAM ? yang mereka pernah pada suatu satu ketika  macam orang  minta sedekah dengan peminat?, FAM merayu peminat agar ramai –ramai turun ke stadium menyokong pasukan masing-masing? Sokonglah pasukan negeri anda!  Sokonglah pasukan  kebangsaan kita dan berbagai bentuk rayuan lagi!.

Seharusnya FAM jangan lupa diri atau berlagak sombong.  Bersimpatilah sikit dengan peminat ! Buatlah sesuatu yang boleh  menguntungkan kedua-dua pihak. Tanpa sokongan peminat bolasepak Malaysia akan berkubur!!

Orang ramai, khasnya peminat-peminat bolasepak tanah air merasa kesal dengan sikap FAM dan beberapa kesilapan yang telah mereka lakukan. Antaranya :-
1.    FAM mengumumkan harga tiket terlalu lewat
2.    FAM membuat keputusan hanya melibatkan 3 pihak sahaja – FAM, NS, T’ganu
3.    Sebaik-baiknya libatkan semua negeri/ pihak yang terlibat dengan FAM
4.    Pertimbangkan semasak-masaknya sebarang keputusan yang nak dibuat.
5.    Kalau pun nak naikkan harga tiket biarlah berpada-pada, 5 peratus ke,  10 peratus ke!

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan