Sabtu, 29 Oktober 2011

Tahniah !, N.9 juarai Piala Malaysia 2011

Irfan kempunan, Azrai senyum lebar!

Negeri Sembilan menjadi juara bolasepak Piala Malaysia 2011  setelah menumpaskan Terengganu 2-1 .di Stadium Shah Alam Selangor malam tadi. Skuad bimbingan Azrai Khor itu  banyak mengasak  dalam 20 minit awal permainan, namun tiada sebarang gol dapat dijaringkan di separuh masa pertama.

Terengganu terlebih dahulu berjaya mendapatkan gol pada minit ke-59 apabila asakan hebat  oleh Manaf Mamat berjaya disudahkan oleh Ashaari Shamsudin.  Negeri Sembilan berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-81 apabila penjga gol Terengganu Sharbinee Alawee gagal menangkap kemas tendangan lambung dari luar kotak penalti yang dibuat oleh S.Kunalan. 

Akhirnya pemain veteran Negeri Sembilan yang berasal dari Terengganu Hairudin Omar menjadi hero Negeri Sembilan apabila berjaya merembat gol kemenangan pada minit ke-86. Kedudukan 2-1 kekal hingga tamat permainan.

Kehadiran penonton dianggarkan melebihi 75,000 orang dan tiada insiden yang tidak dingini berlaku di padang mahupun di luar padang. Pengadil berjaya melaksanakan tugas, mengawal permainan dengan baik dan tidak ada kad merah dilayangkan.  

Dengan kejayaan Negeri Sembilan ini ramalan banyak pihak yang memilih Terengganu sebagai juara tidak menjadi kenyataan. Tahniah dan syabas diucapkan kepada skuad Negeri Sembilan, Tahniah juga kepada jurulatihnya Azrai Khor Abdullah..

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan