Ahad, 15 April 2012

Negara akan bankrap : Alasan bodoh pemimpin Umno

Kesian!.  Mereka nak menipu, lalu tertipu oleh kebodohan  sendiri !!!
Najib dan pemimpin Umno sanggup menipu rakyat dengan mengatakan,.. Malaysia akan bankrap jika tol dihapuskan,  PTPTN dibatalkan,  dan gaji minima pekerja awam di tingkatkan menjadi RM1,100.  Apa saja perancangan baik PR untuk membantu rakyat, UmnoBn akan tentang dengan memberi berbagai alasan,..TETAPI,…

Mereka tak pernah berani mengatakan Malaysia akan bankrap jika rasuah tidak dihentikan, penyelewengan dana kerajaan tidak dihentikan, pembaziran dan ketirisan dalam projek kerajaan tidak dihentikan !!  Mereka tak berani kata negara akan bankrap akibat pemimpin dan kerajaan berbelanja boros !!! Contoh yang paling mudah,. Kita lihat bagaimana Najib dan Rosmah berbelanja !

Sebenarnya pemimpin Umno dan kerajaan BN amat takut dengan kemaraan PR yang mendapat sokongan padu dari rakyat berbilang kaum negara ini. Bukti kejayaan dan kemampuan kerajaan negeri yang diperintah Pakatan Rakyat tak boleh disangkal lagi.  Jadi ikhtiar terakhir mereka ialah dengan menakut-nakutkan rakyat, walaupun hujjah mereka boleh diketawakan. Rakyat semakin cerdik,,tapi UmnoBn terus lena,.. mereka ingat rakyat bodoh macam 50 tahun dulu !!  Kesiann ! mereka ditipu oleh kebodohan mereka sendiri.!

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan