Jumaat, 7 September 2012

AWAS PENULIS !!!


Sebelum ini hasil seni Zunar yang berbentuk kartun politik pernah dirampas oleh pihak berkuasa,  apabila mereka menggeledah masuk ke pejabatnya dan cuba mengambil sebanyak mungkin hasil seni pelukis kartun itu.

Semuanya gara-gara terlalu takutnya  pemimpin Umno kepada Zunar yang mana mesej kartunnya sangat dekat dihati rakyat terutama penyokong pembangkang.. 
 
Dan berita terbaru,,, Awas kepada semua penulis,  bahkan kepada semua pelajar dan siswa-siswi.  Anda tidak lagi bebas menghasilkan karya seni khasnya puisi. Kalau Dato’ A.Samad Said Saterawan Negara boleh dikenakan soal siasat oleh polis semata-mata kerana mendeklamasikan sajaknya di perhimpunan Janji Demokrasi semasa sambuatan merdeka tempoh hari,   maka kepada penulis-penulis lain apalah sangat !  bersedialah!! 

Kerajaan UmnoBn benar-benar sudah di serang sindrom takut sekarang ini. Apa yang mereka lihat semuanya bertukar menjadi wajah hantu, termasuk wajah Pak Samad barangkali!   Nampaknya mulai September 2012 ini rakyat Malaysia tidak lagi bebas berkarya,, melainkan dengan satu cara !!  Tumbangkan regim UmnoBn !!!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan