Rabu, 26 September 2012

Jangan halang Melayu nak bersatu diluar Umno

Mahathir ajak Melayu bersatu dalam parti kuno,,  buang masa !! 

Mahathir pernah berkata Melayu yang tinggal dalam Umno kini bengong-bengong belaka, kerana yang cerdik tidak dibenar menjadi ahli.   Si cerdik yang ada dalam parti pula ramai  yang tinggalkan parti,,, masuk parti lawan.

Maknanya Mahathir yang masih duduk dalam Umno juga adalah dalam kategori orang tidak cerdik!   Kah.!  Kah! Kah!, Mahathir belum sedar yang dia masih duduk di bawah tempurung lamanya bersama gulungan bengong !.                                                                                                                               Rakyat tidak pernah lupa apa yang Mahathir pernah kata !  Antaranya,,, Umno sebuah parti rasuah!. Umno sebuah parti yang sudah busuk sampai keusus !  maka sepatutnya sudah lama Mahathir meninggalkan parti jumud bernama Umno itu.  Janganlah Mahathir berpura-pura,  kerana sama ada beliau sedar atau tidak, sengaja atau tidak sengaja beliaulah sebenarnya pemecah perpaduan Melayu bermula 1998.  Rayuan Mahathir agar Melayu bersatu di bawah Umno, nampak sangat  tidak ikhlas. Alasan sebenar beliau mahu Umno terus hidup ialah untuk menjaga kepentingan diri, keluarga dan kerabat beliau.

Kepada Tun Mahathir dan mana-mana pemimpin Umno!,  Sedarlah,, orang Melayu sekarang ini sedang ghairah untuk bersatu diluar Umno,  bukan di dalam Umno.  Justeru tak ada faedahnya Mahathir memaksa orang Melayu  bersatu dalam sebuah parti yang sudah setaraf dengan tong sampah itu.  Buat masa ini PAS DAP dan PKR adalah yang terbaik!  Gabungan dalam Pakatan Rakyat jauh lebih telus dan ikhlas berbanding Barisan Nasional !!                           Tumbangnya Umno, bermakna terburailah segala kecurangan dan keburukan mereka selama ini,  itu sebenarnya yang Mahathir takutkan! 

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan