Ahad, 16 September 2012

Terbaru,, 2 lagi pemimpin Sabah tinggalkan BN


Sebelum ini dua pemimpin Sabah Lajim Ukin Ahli Parlimen Beaufort , dan Wilfred Bumburing Tuaran,  telah  meninggalkan BN dan menyokong Pakatan Rakyat.
Semalam, bekas bendahari Umno Sabah yang juga seorang ahli koperat, Tan Sri Ibrahim Menudin telah menyertai PKR dalam satu majlis di Kampung Batu Arang Labuan yang turut dihadiri oleh DS Anwar Ibrahim dan beberapa pemimpin PKR.  
 
Terbaru,  bekas Timbalan Menteri persekutuan Datuk Yahya Lampong menyertai PKR untuk meneruskan perjuangannya dalam arena politik. Kedua-dua pengumuman itu merupakan satu lagi pukulan  terhadap Umno BN. Nampaknya  semakin dekat nak pilihanraya semakin tergugat kedudukan BN. Kenyataan Najib baru-baru ini yang mengatakan dasar kerajaan UmnoBn dan kepimpinannya mendapat restu dari Allah, hanya untuk menyedapkan hati,  walhal hakikat sebenar adalah sebaliknya!.

Adakah budaya rasuah dan fitnah itu Allah restu? Adakah dasar memilih-milih hukum Islam itu Allah suka? Tidakkah dengan  tumbangnya empat kerajaan negeri yang kini diperintah oleh kerajaan PR menandakan rakyat sudah menolak BN dan akan terus menyokong PR?  Kesian!! Najib bercakap syok sendiri! Dia tak sedar hanya penyokong tegar Umno saja yang memberi restu dan sokongan,,  yang lain-lain yang agak celik sikit, faham-faham lah!   Takkan mereka nak tunggu dan setia pada parti yang penuh dengan penipuan dan kepura-puraan itu!   

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan