Selasa, 18 September 2012

Menembak dgn peluru kosong, sebab itu dia penakut !!


Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong terbukti menembak dengan peluru kosong,, kemudian mendakwa sasarannya telah mengena!   Chua Tee Yong anak presiden MCA ini rupa-rupanya seorang yang penakut ! 

Dia hanya berani bermain politik acahj-acah dengan mencabar Tan Sri Khalid Ibrahim untuk berdebat dengannya  berhubung isu Talam Corporation Bhd.  Dan peluang ini sememangnya disambut oleh Tan Sri Khalid untuk menjelaskan sesuatu yang benar!
 
Tan Sri Khalid dengan dada terbuka bersetuju lalu dia  menghantar empat orang wakilnya.  Takkan Tan Sri Khalid sendiri nak berdebat dengannya, Biasanya lawan debat biarlah sepadan,  sebagaimana DS Anwar mencabar Najib,, Tentu tak sesuai kalau Rafizi Ramli yang menjadi lawannya!  Tan Sri Khalid adalah MB Selangor,, sedangkan Chua Tee Yong itu siapa?   Jadi memang dah kenalah apabila Tan Sri menghantar wakilnya! 
Namun apabila wakil kerajaan Selangor ini sampai di lokasi – Pusat Belia Antarabangsa Bandar Tun Razak, si  Achong berlagak berani ini bayang pun tak nampak!   Ingatkan dia berani seperti mana bapanya yang sanggup berdebat dengan Lim Guan Eng,  bahkan berani mengaku dia adalah pelaku dalam video seks yang hebuh diperkatakan satu ketika dulu!  Rupa-rupanya tidak!  Dalam perkara debat, beliau seorang yang penakut, sama macam Najib!!

Betul-betul bengap anak presiden MCA ini.  Senang-senang dia menuduh kerajaan Selangor melindungi kepentingan Talam Corporation Bhd,  senang-senang dia tuduh kerajaan Selangor menyalahguna  wang RM 1 billion untuk menyelamatkan Talam Corp.  Walhal apa yang berlaku adalah sebaliknya.  Kerajaan Selangor berusaha keras  dalam penstrukturan semula hutang Talam disamping  memungut semula hutang ratusan juta ringgit yang telah disalahguna oleh Talam!  Apa-apa pun kita tunggu saja  laporan penuh yang akan dibentangkan ketika pembentangan Bajet Selangor 2013 pada November ini.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan