Rabu, 12 September 2012

Rahsia disebalik keris telanjang Umno !


Perasankah kita bahawa antara parti MCA, MIC Gerakan dan parti-parti dalam Pakatan Rakyat hanya parti UMNO yang menyelitkan gambar senjata yakni keris kedalam logonya. Kenapa UMNO berbuat demikian? Mungkin penjelasan di bawah ini boleh membantu kita memahami maksud keris telanjang itu !! 


Maksud 1  :  Keris bermaksud kekuatan dan keberanian kerana ia merupakan senjata untuk menyerang dan mempertahankan diri. Maksudnya,,  Umno jangan sekali ditegur atau dicabar!  Siapa mencabar buruk padahnya!  Maka tidak hairanlah selama ini ahli-ahli UMNO boleh berbuat apa saja seperti  menyalahguna kuasa,  menipu, membuat fitnah,  rasuah, berkelakuan samseng dan sebagainya.

Maksud 2  :  Keris telanjang atau keris tidak bersarung, kalau manusia,,  ia ibarat orang tidak berpakaian atau bogel!  Orang tidak berpakaian ialah orang yang tidak punya rasa malu !  tiada maruah diri.!  Inilah yang berlaku kepada ahli dan pemimpin Umno selama ini lebih-lebih lagi selepas era Mahathir. Mereka tidak malu kepada masyarakat apabila sanggup membuat kerja-kerja busuk dan tidak bermoral,,  bahkan mereka tidak malu kepada Allah  kerana di mulut mengaku Islam, tetapi hukum Allah sering dipersenda ! 

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan