Khamis, 20 September 2012

Takut hilang kuasa, Najib ugut rakyat!!


Tidak dinafikan !,  kebanyakan pemimpin Umno hari ini merasa gerun andainya  UmnoBn kalah dalam PRU 13 yang akan tiba tak lama lagi.

Mereka amat bimbang kerana tembelang  busuk dan kecurangan mereka selama ini akan ditelanjangkan.
 
Baik Najib,  mahupun Muhyiddin dan dan suku-sakat yang lain semuanya menggeletar sekarang ni,, menggeletar macam dua penyamun yang sedang ketakutan dalam filem Nujum Pak Belalang!  Barangkali sekiranya dengan menggadaikan negeri Perak, kuasa di Putrajaya dapat dikekalkan,  sudah pasti mereka akan lakukan !  Begitulah terdesaknya Umno ! 

Apa yang Najib buat sekarang ini?  Hari-hari dia merasuah dan mengugut rakyat !!  Walau pun rakyat dah bosan mendengar ucapannya dia tetap merayu sambil  memberi  peringatan  kepada rakyat dengan berkata,,,,  PRU13 kali ini bukan sebarang pilihan raya tetapi penentu kepada survival bangsa Melayu,  penentu kepada hidup matinya orang Melayu.  Kah!  Kah! Kah!  Benar-benar macam orang mintak sedekah!,  mintak nyawa !!   Agaknya kalau Najib dicabar untuk bersumpah di Masjid Putrajaya mengatakan yang dia dia tak pernah rasuah, tak pernah menyalahguna kuasa, tak pernah bohong,, pasti dia akan buat !!

Sedarlah rakyat Malaysia!  Sebenarnya Najib sedang membuat ugutan !  Ugutan seorang pemimpin yang sudah tidak punya apa-apa !  pemimpin tersebut bukan saja tidak punya telur, bahkan keringat dan tenaganya sudah lumpuh.  Orang Melayu tak perlu risau !!  Survival bangsa Melayu terus kukuh dan terjamin. Biarkanlah Najib dan kuncu-kuncunya dalam kerisauan.  Mereka sedang membayangkan nasib buruk yang hampir pasti,,  umpama seketul batu  yang jatuh ke dalam lubuk berlumpur !!   InsyaAllah Melayu akan terus hebat  bersama PAS, PKR dan Pakatan Rakyat.

Oleh : rahimothman



1 ulasan: