Khamis, 8 Disember 2011

Megahnya Umno bermain dengan najis !!

Umno cuba nak menghina Penjawat Awam PP, Umno sendiri terhina !

Semalam UMNO Pulau Pinang dengan megah  menghadiahkan sebuah replika  "kek tahi" (gambar)  kepada kakitangan kerajaan negeri Pulau Pinang.  Wow !! hebat !!,.. berani !  itulah uniknya Umno !!  dan itulah gambaran sebenar  MARUAH UMNO  !! 
Kepada seluruh rakyat Pulau Pinang,  marilah kita berfikir dan bermuhasabah !  Masih ada maruahkah parti Umno khasnya Umno Pulau Pinang?  Berbanggakah anda dengan perbuatan jijik begini?

Sah! Confirm !! itulah tanda Umno semakin uzur !  Umno sebuah parti yang sudah terlalu tua !. Umno  semakin  nyanyuk!  Umno  sanggup bermain  taik!!  Sedar atau tidak, Umno telah meletakkan diri mereka setaraf dengan najis!.
 Berbalik kepada kisah Umno Pulau Pinang hantar hadiah “Taik” kepada Penjawat Awam Pulau Pinang ini, tahniah kepada penjawat awam !  kerana mereka tak ambil pusing, mereka tak layan. Akhirnya orang-orang Umno sendiri terpaksa makan hidangan “Taik” itu.  Barangkali mereka dah biasa makan “Taik”,,, sebab itulah kepala orang-orang Umno jadi bengap, bodoh dan dungu !!  sejak dulu, kini dan selamanya !

Kalau nak kira sejak dulu pun Umno sememangnya bersifat kotor atau najis,.Umno bergelumang dengan kemaksiatan dan seribu satu macam kemungkaran.  DS Anwar sanggup menyertai Umno dulu pun semata-mata bertujuan untuk mencucinya dari dalam ! tetapi gagal !!  Dan akhirnya PAS mencabar Anwar ,…..  Kalau hendak mencuci tong najis,.. lakukan lah dari luar, bukan dari dalam !  Dan sekarang Anwar bukan sekadar mencuci tong najis (Umno) dari luar malah kalau boleh mahu menanam terus tong najis tersebut !  

Sesungguhnya yang dikatakan najis itu,.. ia tak perlu disimpan, tak perlu dilihat, tak perlu ditonton,  apatah lagi untuk dihidang. Lazimnya manusia yang sihat dan normal tak terlintas langsung di dalam hati mereka untuk menjeling najis mereka yang baru dilepaskan,.. tetapi sangat pelik dan luar biasa kerana Umno telah melakukan lebih dari segala-galanya !

Untuk makluman pembaca satu masa dulu seorang sasterawan negara, Datuk Shahnon Ahmad telah menyamakan Umno dengan “Taik” dalam bukunya yang berjudul "Shit".  Hari ini terbukti kenyataan sasterawan tersebut ada kebenarannya !

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan