Selasa, 6 Disember 2011

Syariat dan sumpah,... Umno redah!!, kini Bai’ah ?

 

PAS sudahpun mengamalkan Bai’ah (akujanji) bagi mengelakkan ahlinya  melompat parti sejak dulu lagi. Kini Umno ingin mencubanya? Nampak benar Umno kian terdesak ! Barangkali kalau ada seorang bomoh menawarkan khidmat dengan meniupkan asap kemenyan saja seluruh orang Melayu akan mengundi Umno,  maka sudah pasti mereka akan lakukannya !

 

Bai’ah ni lebih kurang macam bersumpah juga !  Bab main sumpah-sumpah ni  Umno memang suka,  sebab itu bila seorang perwakilan dari Terengganu mencadangkan “Bai’ah” semasa persidangan Agong Umno kelmarin semua perwakilan bersetuju, walaupun Umno pernah perlekeh amalan PAS itu !  Memang  PAS telah lebih dulu mempraktikkannya  dan ternyata berkesan. Dulu Umno pernah kecam,  sekarang nak tiru pula!   Ish ! ish ! tak rasa malu ke?

 

Wahai  pemimpin  Umno !!  Kamu buatlah apa pun !!  Bersumpah Quran pun kamu tak takut, apa lagi dengan Bai’ah !  Anjing kalau dah biasa makan tahi, kalau tak makan pun dicium ada juga !!  Begitu juga dengan tabi’at buruk Umno.   Sesungguhnya Bai’ah itu hanya sesuai untuk Muslim yang beriman,  bukan Muslim yang berani mempermain-mainkan iman

 

Oleh : rahimothman

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan