Selasa, 20 November 2012

Doa orang dizalimi x ada hijab, itu yang Umno,,,,



Ahli Umno x perlu risau,, sebab yang mungkin hancur ialah parti yang zalim, bukan ahlinya !!
Menurut satu sumber, tindakan Nik Razi adik Menteri Besar Kelantan mendoakan agar kerajaan UmnoBn hancur bukan atas desakan mana-mana pihak, tetapi dari kehendak hatinya sendiri. Doa ini diucapkan oleh Nik Razi Nik Mat selepas solat hajat dalam satu rapat rakyat di stadium Sultan Muhamad Ke IV malam Jumaat lalu.  Beliau didalam doanya memohon agar Allah menghancurkan parti zalim yang bernama Umno,, seperti mana Allah menenggelamkan Firaun, Haman, Namrud dan Abu Jahal kerana kejahatan dan kezaliman yang mereka lakukan.

Kenapa Umno begitu melenting? Mungkin dek kerana jahilnya mereka dalam agama atau belum khatam! .  Sebab itulah mereka amat marah dengan doa itu yang dianggap sebagai melampau. Bagi mereka Nik Razi telah menyifatkan mereka sebagai Firaun, Haman, Namrud, Abu Jahal dan Abu Lahab.  Sepatutnya Umno tidak perlu terkejut apabila dilebelkan sedemikian, kerana bekas presiden mereka sendiri pernah mengakui dan mengatakan,,,,,saya adalah Mahafiraun,,, dan yang terbaru,,,, UmnoBn adalah “syaitan yang dikenali” 

Justeru, eloklah Umno muhasabah diri,  renung jauh-jauh. Kepada ahli-ahli Umno jangan gundah gulana dengan doa itu. Andainya parti Umno hancur Pakatan Rakyat adalah pilihan yang terbaik tempat berhijrah!. . Mari kita sama-sama berteduh di bawah payung PR yang bersungguh-sungguh mahu menjauhi amalan rasuah, salahgunakuasa,  rakus dan menzalimi rakyat    

Oleh : rahimothman



Tiada ulasan:

Catat Ulasan