Jumaat, 7 Januari 2011

KEBANGANGAN YB ZUL MAKIN TERSERLAH



Setelah beliau dipecat dari PKR kenyataan-kenyataan dari Zulkifli Nordin YB Kulim ini  banyak sangat yang merapu !.   Kebagangannya semakin menjadi-jadi,… dan semakin terserlah !  Sebenarnya semasa beliau masih dalam PKR pun tanda-tanda kebangangannya sudah dapat dilihat!  Cuma pucuk pimpinan PKR ketika itu mengharap beliau akan berubah dan matang, tapi itu tidak berlaku!.

Tak terfikir oleh kita bahawa di Malysia ini ada peguam yang bodoh!!,lagi bengap!  Beliau selayaknya diletakkan di pasar malam atau kedai bundle saja. Cukup murah !!   tetapi setelah dibeli oleh Najib beliau  semakin laku di pasaran media elektronik dan akhbar-akhbar milik Umno. Beliau begitu rancak menikam PKR dari kiri dan kanan termasuk  penasihat PKR yang disanjungnya selama 11 tahun lalu.  Dia merasa bangga apabila mukanya sering keluar tv. dan akhbar-akhbar pengampu!!

Walaupun rakyat boleh menilai kenyataan-kenyataan bodoh yang keluar dari mulutnya,  tapi YB ini jenis spesis yang tak sedar diri,  jenis tak yang tahu menilai semula ucapan atau perbuatan diri sendiri.  YB ini jenis bercakap ikut syok sendiri !!  YB ini jenis pengampu nombor satu!!  Yang nyata  segala hujjah, pendapat atau komen yang keluar dari mulutnya  langsung tidak bernilai, tidak lojik,  tidak matang,  dan kadang-kadang melucukan!!  Tapi dia masih perasan yang idea atau hujjahnya itu bagus !   Dia perasan bahawa dialah pejuang Islam yang tulin!  Kasihan..!!

Terbaru,  beliau mengesyurkan agar pengkritik sultan dihukum bunuh ! (berhubung dengan kes YB dari PKR komen Sultan Selangor baru-baru ini) .  MasyaAllah!!... nak mengampu sultan pulak dah!!  Dia seolah-olah menganggap sultan itu maksum,  sultan bukan hamba Allah!.  Betapalah bangangnya YB Zul dari Kulim ini. Pengundi –pengundi yang mengundi dikawasannya dulu tentu merasa loya dan muak dengan tindakan dan kenyataan-kenyataan bangangnya selama ini. !!

oleh : rahimothman


Petikan dari blog Dr. Maza...  di bawah..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan