Ahad, 2 Januari 2011

NAJIB MAMAI, PAK LAH TIDUR? ……….. maka kes rogol dan zina terlepas pandang!!



Kisah ini berlaku semasa Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri. Selepas istiharkan Islam Hadhari, Pak Lah pun tidur dan terus tidur !!!  Dizaman Islam Hadharinya perbuatan merogol HALAL !,  perbuatan zina HALAL !!  Apa saja perbuatan yang haram disisi Islam, akan jadi halal jika perbuatan itu dapat disorok atau disembunyikan!!   Itulah yang Pak Lah buat demi melindungi aib orang kuatnya!

Dua pemimpin Umno yang terlibat dengan perbuatan tidak bermoral itu telah pun diketahui umum dan kedua-duanya tidak membuat sebarang penafian ! Kalau cerita ini benar mereka sepatutnya merasa malu dan kalau tidak benar mereka juga harus membuat penjelasan !  Bukan mendiamkan diri!  Diam selalunya bermaksud setuju!! dengan dakwaan.

Maka yang jadi mangsa ialah wanita.  Dan yang lebih malang lagi  menteri yang menjaga hal ehwal wanita  Datuk Seri Shahrizat Abd.Jalil tidak buat apa-apa komen pun.  Datuk Seri Shahrizat !!  Dimana anda !  Kenapa mendiamkan diri dalam kes rogol dan zina ini?  Selalunya andalah pembela kaum wanita yang paling awal ke depan!!  Tapi kali ini hampehh !

Oooo ! oleh kerana kes ini melibatkan orang besar atau pemimpin UMNO,  maka anda butakan mata dan pekakkan telinga. Anda menjadi takut untuk bersuara!  Ini mengesahkan lagi sikap double standard pemimpin UMNO. UMNO tak berani memperjuangkan yang hak,  apa lagi menegakkan kebenaran dan keadilan. Begitulah sikap UMNO dulu kini dan selamanya!!

Kenapa Datuk Seri Najib tidak bersuara dalam hal ini?  Barangkali Najib tidak berani bersuara kerana dua sebab… Pertama,,… takut emej UMNO dan kerajaan BN akan terjejas!   Kedua,.. Najib mungkin merasakan dirinya sendiri pun tidak bersih terutama kes yang melibatkan hubungan intimnya dengan  Altantuya yang berakhir dengan pembunuhan kejam wanita Mongolia itu.

Walau apapun, andainya Najib mengambil sikap lepas tangan, tunggulah habuan atau pembalasannya  di PRU ke-13  nanti!  Rakyat pasti mahu sebuah kerajaan yang benar-benar bersih dan telus.  Pilihan yang ada sudah pasti kerajaan sedia menanti yang berjiwa rakyat.   Bukan lagi kerajaan BN yang sudah lapok dan berkarat,,.. tetapi kerajaan PR yang diyakini boleh memacu Malaysia kearah MALAYSIA BARU.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan