Sabtu, 2 Julai 2011

Tafsiran bodoh oleh seorang TPM


Muhyiddin (gambar) berkata rakyat tidak harus terjebak dengan perbuatan mungkar yang didalangi kononnya oleh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tetapi sebenarnya turut didokongi parti-parti pembangkang yang bermatlamat untuk mengambil alih kerajaan supaya pemimpin mereka menjadi Perdana Menteri.

Wah sudah pandai TPM kita menyebut perkataan mungkar, lalu dikatakan badan-badan NGO dan parti pembangkang telah membuat kerja mungkar !  Bengap punya TPM!   Takkan lah  menuntut keadilan melalui himpunan BERSIH pun dikatakan kerja mungkar !?   Sedarkah dia, sudah berapa banyak UMNOBN telah membuat kerja mungkar selama ini?  
Inilah lemah dan bodohnya nya seorang pemimpin. Sepatutnya cerminlah diri dahulu sebelum bercakap.  Menurut Tan Seri Muhyiddin lagi,  matlamat perhimpunan BERSIH semata-mata nak meletakkan Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri !   Ish, ish ! ish !! cetek dan bantut sungguh rupanya cara berfikir Tan Seri ini.  Rakyat tak ghairah pun nak angkat Anwar sebagai PM !  Cuma Muhyiddin saja yang takut dengan bayang-bayangnya sendiri. Al maklum dia sudah berangan kerusi PM itu akan menjadi miliknya !

Berbalik kepada Perdana Menteri dalam penantian !.  Siapa pun boleh asalkan amanah. adil, telus dan berintegriti. Tak semestinga DS Anwar. Yang rakyat mahu ialah kerajaan BN yang korup dan zalim ini ditukar dengan kerajaan yang lebih baik,.. itu saja. Tak usahlah Tan Seri nak merepek dan merapu dengan memberi berbagai alasan dan tuduhan.

Suasana politik yang berlaku sekarang sebenarnya telah membuatkan Muhyiddin tersangat takut. Jika pembangkang menjadi pemerintah dan mengambil alih jawatan perdana menteri,  beliau akan kempunan seumur hidup ! sedangkan beliau sudah lama menunggu !  Begitulah nasib malang yang bakal menunggu Tan Sri Muhyiddin Yassin !

Kasihan  Muhyiddin !!  Patutlah beliau tak habis-habis menyalak mempertahankan pembohongan demi pembohongan yang dilakukan oleh UMNOBN. Beliau sangat bimbang jika teori RAHMAN yang mendakwa Najib adalah perdana menteri yang terakhir akan menjadi kenyataan !!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan