Ahad, 2 Disember 2012

Bekas menteri terbuang buat ugutan !


"Saya bimbang dan khuatir ini mungkin akan membawa kepada ketegangan kaum yang boleh mengundang kembali tragedi 13 Mei 1969. Mahukah kita melihat keadaan jijik tersebut berlaku lagi dalam negara kita? Kita pastinya tidak mahu." Demikian petikan kata-kata Shahrizat dalam PAU 2012 kelmarin.

Cakap-cakap begini memang berbentuk ugutan. Sudah 12 kali PRU dijalankan di Malaysia. Pernahkah berlaku sekali pun rusuhan yang berpunca dari pembangkang. Belum pernah,, sedangkan rekod telah membuktikan Umno lah yang mencetuskan peristiwa 13 Mei setelah mereka kalah dalam pilihanraya 1996 dulu,, bukan pembangkang!!  Jangan main taik le kak Ijat!! Kalau sendiri pernah berak di tengah jalan kenapa meramalkan orang lain akan buat benda yang sama? 
 
Sebenar Shahrizat mahupun Umno amat takut dengan kekalahan. Kekalahan bagi mereka ibarat memisahkan kulit dengan daging.  Jadi,,jangkaan akan berlaku peristiwa berdarah 13 Mei adalah satu ugutan!  Ia merupakan senjata terakhir mereka untuk menyelamatkan nyawa Umno yang tinggal nyawa-nyawa ikan!  Kalau Umno kalah dan berlaku  ulangan 13 Mei, maka inilah yang mereka mahukan.  Apa untungnya Umno dari peristiwa ini? Mudah,! Seperti 1969 apabila berlaku rusuhan maka undang-undang dharurat akan diwujudkan dan pemerintah akan digantung lalu diganti dengan MAGERAN (Majilis Gerakan Negara).  Ini lah cara terakhir Umno untuk bernafas semula.  

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan