Sabtu, 29 Disember 2012

Muhyiddin, Najib 2x5,, sengaja persenda rakyat !!


Mandat kerajaan BN akan berakhir pada 28 April tahun depan dan secara automatik Parlimen akan terbubar dengan sendiri pada 29 April.  Tarikh Pilihan Raya Umum Ke-13  masih menjadi teka-teki , namun begitu,  Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan ia sebagai satu keseronokan untuk rakyat bermain  teka-teki mengenai tarikh sebenar PRU13.

“Seronok juga kerana ada peluang dengar teka-teki dan kalau kita dah buat pengumuman tarikh sebenar, kita tak ada 'fun' lagi,"  katanya pada sidang media selepas menyampaikan amanat di Majlis Interaksi Timbalan Perdana Menteri Bersama Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) Muda di sini hari ini.  Jangan perasan le duhai Mat Sembab !! Rakyat bukan saja tak seronok, bahkan menyampah dan sakit hati kerana dipersenda begitu rupa !
Muhyiddin seolah-olah bersetuju dengan apa yang Najib dah buat, berhubung dengan penangguhan demi penangguhan ini. Nampaknya kedua-duanya sama saja,, 2x5 !  Belum pernah dalam sejarah di negera ini Perdana Menteri dan suku-sakatnya bersikap demikian. Perbuatan menangguh-nangguh tarikh pilihanraya ini adalah satu cubaan untuk menipu dan mempermain perasaan rakyat !   Baik Muhyiddin mahupun Najib sebenarnya mereka ini amat takut, kerana tidak ada satu tarikh pun yang sesuai dan selamat untuk BN menghadapi PRU 13.  Kesiannn,  anjak punya anjak,  akhirnya tersepit kat dinding!!   -   rahimothman




Tiada ulasan:

Catat Ulasan