Selasa, 18 Disember 2012

Kenapa Umno takut atau tak pernah melihat cermin ?


Hakikatnya,  ramai orang Melayu hari ini  yang sudah sedar dan sudah berubah,  kecuali sekelompok Melayu dari spesis Umno.  Melayu berdarah Umno ini beranggapan di Malaysia ini merekalah bangsa yang paling mulia,  yang ada klas,  bangsa lain tak ada klas!   Dengan berbekal sikap sombong dan angkuh itulah mereka boleh berbuat apa saja, termasuk merompak, menipu dan menyalahguna kuasa.
 
Bab menuduh parti DAP adalah parti perkauman,, ini sudah menjadi kewajipan atau  rukun dalam parti Umno.  Sebab itu mereka tak sudah-sudah menuduh DAP parti perkauman dan anti Melayu, walhal merekalah sebenar-benarnya parti perkauman, diikuti MCA dan MIC.  Selagi tak kering air liur dan tak terkeluar anak tekak agaknya mereka akan terus membuat tuduhan bodoh lagi bangang yang berniat jahat itu.  Mereka bercakap ikut sedap mulut!,  mereka tak pernah menggunakan otak kuniaan Allah sebelum  bercakap atau berhujah!

Tepat sekali peribahasa Melayu yang berbunyi,,,mengata dulang paku serpih, mengata orang aku yang lebih,,, sepuluh jong berlalu, anjing masih bercawat ekor juga.  Maknanya  sikap degil dan kebodohan Umno tetap tidak berubah,,  Lebih teruk lagi mereka sanggup menuduh orang lain berak di tengah jalan padahal mereka sendiri yang melakukan –  inilah akibat kalau seumur hidup tak mahu  melihat cermin!.  Mungkin mereka bimbang perasaan fobia akan menyelubungi hidup mereka  apabila melihat wajah mereka yang kotor dan busuk itu  
oleh :   rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan