Ahad, 23 Disember 2012

Dakwaan demi dakwaan,, Najib tak mahu jawab?,, lebih baik letak jawatan !!



Sedarkah kita bahawa perbelanjaan Negara di bawah tadbiran Najib@altantuya Perdana Menteri Malaysia keenam, telah mencapai angka RM500 bilion  dan  menyamai belanjawan negara lima perdana menteri sebelumnya.    Ini menjadikan hutang negara  meningkat melebihi 50% pendapatan  Negara.  Wow,  sungguh dahsyat!  dan amat membimbangkan !!.  Amalan  rasuah pula khabarnya melimpah ruah,  meningkat berkali-kali ganda!  Menurut kajian, Malaysia menduduki ranking kedua di dunia,  dalam bab rasuah.  MasyaAllah! malunya ! Musnah!,  lingkup negara ini dibuat oleh Najib !  .

Seperkara lagi, seperti kita sedia maklum,,,  pengaliran wang haram keluar  dari negara ini amat menggerunkan,, telah mencapai hampir RM200 bilion.  Najib selaku Perdana Menteri 1Malaysia yang juga  Menteri Kewangan wajib menjawab dakwaan ini.  Bagaimana pengaliran  wang haram keluar  negara yang begitu besar jumlahnya  boleh dibiarkan berlaku? Lebih memburukkan keadaan lagi,kes rasuah kapal selam yang melibatkan najib belum lagi selesai,  Ditambah pula pendedahan terbaru oleh Deepak usahawan kapet,  yang mendakwa Najib dan keluarganya terlibat dengan kes pembunuhan Altantuya. Dimana Najib nak letak muka dan kenapa Najib masih tidak menjawab atau menafikannya ?

Malaysia sebuah Negara Islam contoh konon!!  tetapi amat malang dan memalukan! pemimpinnya membudayakan rasuah, tidak bermoral dan terlibat dengan jenayah. Justeru kalau Najib tidak mampu membersihkan diri atau tidak berupaya memberikan jawapan yang manasabah, yang boleh diterima oleh rakyat eloklah Najib meletak jawatan !!   Negara akan runtuh jika Perdana Menterinya menyalahguna kuasa, tidak bermoral dan tidak tahu mentadbirurus kewangan negara dengan betul !
Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan