Khamis, 23 Ogos 2012

Hudud dimata MCA, UMNO : Sama tapi tak serupa !


Mulut presiden MCA ini memang agak celupar sikit.  Dulu, semasa kempen pilihanraya kecil di salah satu DUN Pahang beliau pernah mengkritik dan memperlekeh cara berpakaian cikgu Mala yang menjadi calun PAS ketika itu. Walhal cikgu Mala berpakaian menurut tuntutan Islam dan bersarung tangan untuk mengelak dari bersentuhan kulit dengan bukan muhrim. Namun Dr Chua dan rakan-rakan dalam MCA tanpa rasa hormat menyindir calun muslimah PAS cikgu Mala.Lebih malang pemimpin Umno turut sama menyokong sindiran itu !  

Terbaru,  dalam isu hudud,  Dr Chua Soi Lek tidak wajar menentangnya dengan cara yang begitu lantang !  ia tak kena tempat.  Samalah macam marahkan Si anjing kencing mengangkang atau melarang Sang Kucing menimbus najisnya !! Sedangkan itu adalah hak dan budaya kedua-dua haiwan itu !
 
Hukum hudud adalah urusan hal ehwal agama Islam. Hudud juga merupakan satu cabang dari perundangan Islam.  Dr Chua tak saeharusnya masuk campor hingga masuk kedalam kelambu orang lain. Umno menentang hudud atas dasar kepentingan politik mereka yang sentiasa memusuhi PAS,,  dan kamu pula menentang hudud atas dasar apa? Pernahkah orang Melayu Islam mengganggu urusan agama nenek moyang kamu?  Pernahkah agama Islam yang menjadi agama rasmi negara ini mengganggu urusan agama lain?  termasuk agama anutan Dr Chua ? 

Sedarkah Dr Chua sesungguhnya hukum hudud itu tidak pun melibatkan orang bukan Islam?  Samalah dengan hukum-hakam Islam yang lain, tak pernah Islam memaksa kaum Dr Chua menyunat anu nya !  Tak pernah Islam memaksa Dr Chua melakukan solat, berpuasa,  membayar zakat atau sebagainya !!!  Takkan perkara yang begini mudah pun Dr Chua tak faham kut?  Tak usahlah Dr Chua mencari publisiti murahan,.. itu bukan sifat orang yang gentleman !!  Kalau Dr Chua betul-betul berani bersuaralah dalam isu yang jauh lebih besar? Kenapa kamu senyap dalam isu penyelewengan RM250 juta dalam NFC? penyelewengan SPR?  Rasuah dalam isu kapal selam Scopene? dan banyak lagi.  Nampaknya anda hanya berani membuat  pengakuan bahawa,,, “akulah lelaki dalam video seks itu” 

Rumusannya, orang Melayu Islam memang marah kalau orang Cina kafir melarang hukum hudud !  Sehubungan itu ini satu soalan penting buat Dr Chua,, tolong jawab dengan jujur dan ikhlas !!!   Bagaimana pula perasaan Dr Chua dan dan seluruh kaum Cina kafir   kalau orang Melayu Islam melarang mereka makan babi? berjudi dan minum arak?

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan