Rabu, 18 Januari 2012

Hasan Ali al akidah nak jelajah Malaysia


Tak puas menikam dari dalam,.. kini menikam dari luar,.                             Dia benar-benar mahu memporakperandakan PAS

Bekas exco kerajaan Selangor merangkap Bekas Naib Presiden PAS yang dipecat, Dr Hassan Ali memberitahu beliau akan menjelajah ke seluruh negara untuk mendedahkan siapa 'parasit'  dalam parti PAS.

Sebelum beliau memberitahu siapa “parasit” PAS itu,.. beliau  secara sedar atau tidak  telah memberitahu kita semua bahawa beliaulah “Bapak Parasit” sebenar !!  Ternyata Hassan macam cacing kepanasan sekarang!   Beliau tidak dapat menerima keputusan jemaah berhubung pemecatan yang dikenakan ke atas dirinya ekoran salahlakunya  yang amat keterlaluan. (tidak berdisiplin)
 
Nampaknya beriya-iya benar Hasan Ali menyerang DS Anwar dan PAS.  Semasa di dalam PAS dia nampak segan-segan, tapi bila sudah berada di luar,  hush ! ! bukan main dasyat lagi,.. Datuk bagaikan lembu Shahrizat naik minyak!  atau hantu Umno sedang merasuk ! , Yang peliknya Anwar pula yang  jadi sasaran !!  Nampak benar datuk dah hilang fokus! dan tenggelam punca, kerana  segala hujah-hujjah datuk banyak yang menghapu !!

Apa yang datuk maksudkan dengan parasit didalam PAS kita kurang mengerti,  tetapi apa yang jelas kita fahami,… parasit di dalam PAS ialah mereka yang membuat keputusan ikut syok sendiri, ada kepentingan sendiri,  tidak menerima keputusan jemaah,  bersekongkol dengan media Umno, dan tidak berani bersuara dalam  mesyuarat!!

Mereka inilah sebenarnya 'parasit'. Sifat-sifat  parasit memang  ada dalam diri Hasan Ali seperti egonya, lagak hebatnya, besar kepalanya (menentang keputusan majlis)  dan merasakan diri lebih hebat dari jemaah, malah merasa diri lebih pandai dari pemimpin atas termasuk majlis syura sendiri.

Tak payah lah Hasan turun padang keseluruh Negara untuk nak memberitahu orang ramai siapa parasit tu,  membuang masa je. Segala alasan dan kenyataan yang datuk beri kepada media sebelum ini sangat  tidak berasas dan kebudak-budakan,…lucu pun ada.  Apa tidaknya,  dulu datuk masuk PAS kerana isu Anwar,  hari ini  datuk dipecat,   juga kerana Anwar.(kononnya).  Kesian pun ada, jelik pun ada,  apabila kami melihat mulut datuk berbuih dik ghairahnya datuk  mengutuk Anwar.!  jadi sesuai sangatlah parasit seperti datuk terpelanting dari parti !. 

Kini,  tak ada apa lagi yang kita harap dari seorang insan bernama Dr Hasan,yang pada awalnya kita menyangka dia  alim tetapi rupa-rupa satu brand dengan Umno !  kaki putar! pembelit dan mutakhir ini pandai pula bermain fitnah.  Mari kita perhatikan gelagat si Poyo jelmaan Umno ini dari hari ini hingga hari-hari mendatang ! … Jangan terkejut dengan kenyataan-kenyataannya yang bersifat kutukan dan dendam selepas ini!!

Oleh : rahimothman

1 ulasan:

  1. Setuju, tak payahlah Dr. Hassan turun keseluruh negara kerana sia-sia sahaja. Apa yang bercanggah dengan Muryidul AM, semuanya tidak benar belaka.

    PAS terang-terang kena kencing oleh PKR dan DAP di Selangor, masih lagi boleh kata MB cuma pegang sementara. Kata-kata nak sedapkan hati para penyokong je.

    BalasPadam