Ahad, 8 Januari 2012

Kenapa mamat ni gagal di universiti ?


Satu malam aku bermimpi bertemu dengan Saiful Bukhari Azlan . Dia menyapa aku dan bertanya,,,

“Kau nak  tahu kenapa aku gagal di universiti ?”,                                  “Entah ! kenapa ya? “
“Sebab aku banyak tertinggal pelajaran !”
“Kenapa banyak tertinggal ?”
“Sebab setiap kali kuliah aku selalu lewat “

“Ooooo, kau suka liwat ye ? patut le kau ada buasir !!!”  perli ku
“Apa pula kena mengena dengan buasir? Aku bukan sengaja liwat !!!
 (Dalam hati ku berkata,,)  “ Alaa,.. bangang betul budak ini ! “                             

Tiba-tiba dia herdik aku, seolah-olah dia mendengar bisikan dalam hatiku
“Siapa bangang ?  aku tak banganglah !! “  sergahnya
 
“ Kalau aku bangang,   aku tak ikut planing Najib macamana nak dapat duit banyak !!”  jelasnya.
“ Wow ! duit banyak ?  Skim cepat kaya ke? “  aku berpura-pura bertanya.
“ Kalau nak tahu tunggu besuk !,..9/1/2012,..lepas keputusan Mahkamah !” jawabnya dengan bangga
 Tiba-tiba aku terjaga dari tidur,,.
  Dalam hati ku berkata,.. “Betul ke mamat lembik ini akan jadi jutawan ? “

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan