Rabu, 25 Julai 2012

APA DISEBALIK KEJADIAN INI?


Terlalu laju?  Cuai !, tidak berhati-hati atau ada sebab lain?,  maka Toyota Vios ini boleh terbabas dan melambung ke atas lereng bukit?

Kemalangan ini berlaku  di Jalan Nitar - Mersing, Johor.  Alhamdulillah,. Mujur wanita berbaju hijau (dalam gambar) yang memandu kereta ini  selamat, tanpa mengalami kecederaan serius.   Siapa yang telah menyelamatkannya? Sebagai manusia muslim yang beriman sudah tentu kita percaya hanya DIA yang maha penyelamat, maha berkuasa! Bukan kerana kekuatan kereta Toyota Vios !
 
Mengikut lojik akal, tak mungkin kereta ini boleh terbang!!  Tetapi penerbangan sudah pun berlaku,  walaupun bukan dengan kehendak pemandunya.  Apa sebenarnya pengajaran disebalik kejadian ini ?  Sudah tentu Allah nak memberitahu atau menyedarkan hamba-hambanya.  Kesedaran apa?   Contoh ,..hidup ini jangan terlalu sombong, jangan menganggap diri kita terlalu besar,  terlalu kuat,  terlalu berkuasa,.. hingga melupakan kuasa Allah.  Allah lah  yang paling berkuasa.  Tidak ada yang mustahil,.. semuanya boleh berlaku jika Allah izinkan!
Kejadian kereta terbang atau panjat bukit ini mungkinkah mengambarkan Pakatan Rakyat  akan berjaya mendaki dan menduduki  PUTRAJAYA?   Boleh jadi,.. besar kemungkinan,.. Insyaallah.  Usaha yang ikhlas dan bersungguh-sungguh sudahpun Pakatan Rakyat lakukan.  Seterusnya mari kita berdoa dan bertawakkal !!   Dengan berkat doa rakyat Malaysia yang bencikan kezaliman dan mereka yang pernah dizalimi,  lebih-lebih lagi kezaliman ISA,  mudah-mudahan BN akan tumbang!!l  !

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan