Selasa, 31 Julai 2012

Puad ingat pemimpin Pakatan sama macam Umno


Jangan buat tuduhan mululu dan tak berasas wahai Puad Zarkashi. Peminpin PAS, PKR dan DAP tidak macam pemimpin Umno yang hidup sentiasa bergelumang dengan duit. . Kalau bercakap soal rasuah atau wang sogokan Umno lah juara,.. semua orang tahu !   Dalam kepala pemimpin Umno cuma ada wang!  wang!, wang!  Depa ingat orang lain sama macam depa!!

Justeru, perangai buruk Umno itu jangan lah dikaitkan dengan orang lain!  Sebagai timbalan menteri Pelajaran sepatutnya Puad perahlah otak sikit ! bagaimana hendak melahirkan pelajar dan jenarasi Malaysia yang berintegriti serta benci rasuah !  bukan seperti warisan Umno yang ada sekarang!  

Berbalik kepada hal Lajim tinggalkan BN !  Keputusan Datuk Seri Lajim Ukin mengumumkan peletakan jawatan sebagai Anggota Majlis Tertinggi Umno dan Ketua Umno Bahagian Beaufort seterusnya bertekad meninggalkan BN Sabtu lalu.adalah wajar dan kena pada masanya! .  
 
Beliau yang juga Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkata,  beliau berbuat demikian semata-mata untuk negeri Sabah dan rakyat Sabah. Suara rakyat Sabah sudah lama dipandang sepi oleh UmnoBn sejak di zaman Mahathir lagi.

Tuduhan Puad yang mengatakan DS Anwar telah menawarkan wang kepada Dato’ Seri Lajim Ukin adalah tidak berasas dan kehabisan modal !  Umno masih menggunakan ungkapan busuk itu untuk menyedapkan hati sendiri.  Kalau benar Anwar suka main wang, takkan lah Zaharin, Gopala, Ezam dan lain-lain senang-senang tingalkan PKR!   Sah, dakwaan Puad terhadap Anwar,  ibarat mengata dulang paku serpih,.. mengata orang kami yang lebih !!  

Sepatutnya Fuad dan pemimpin tertinggi Umno bertanya kepada kepada diri sendiri, kenapa Dato' Lajim meninggalkan BN?  Alasannya tersangat kukuh dan manasabah !  permintaan rakyat dan pemimpin Sabah mesti didengar dan dilayan dengan baik,  bukan sebaliknya!

Sekarang ini oleh kerana pemimpin UmnoBn  mengambil sikap acuh tak acuh ! tunggu dulu!, sedang diteliti dan sebagainya  maka terimalah akibatnya !  Allah menurunkan musibah !  Ramai yang telah meningggalkan BN dan ramai lagi yang akan berbuat demikian. InsyaAllah BN akan tumbang bersama-sama pemimpinnya yang rakus dan angkuh!!!

Oleh : rahimothman

1 ulasan:

  1. puad menteri silidah kontot tu bercakap ikut sedap mulut je bercakap tilur berlagak mcm dia yg pandai dlm segalanya,kalau kau kat sabah baharu kau tahu garam tu manis.....umnog kat sabahtu adalah serangga mahluk perosak rakyat sabah...

    BalasPadam