Isnin, 9 Julai 2012

Lihat !! Umno ketepikan halal haram !


Pemimpin Umno kalau bercakap pasal Islam bukan main lantang dan megah lagi. Kononnya merekalah yang memperjuang Islam di negara ini,. padahal dasarnya jelas sekali sekular.

Negara Islam yang dimegah-megahkan oleh Umno hanya pada luaran atau kulit saja,.. tidak pada isinya !  Bagi mereka cukup sekadar pemimpinnya beragama Islam ! bukan betul-betul  mengamalkan hukum Islam.

Lihatlah perlakuan manusia-manusia di  gambar ini. Pemimpin dan pengikut Umno  sama saja !. Mereka bukan tidak tahu hukum bersentuhan kulit yang bukan muhrim itu haram,  tetapi mereka tetap melakukannya!!  
 
Kenapa ya?? Jawabnya mudah !!  Umno bila dikaitkan dengan hukum-hakam Islam, mereka hanya mampu melaksanakan sebahagian saja!  Dengan lain perkataan,  separuh ikut , separuh tidak!  Sebab itu judi dan arak yang terang-terang hukumnya haram, mereka masih mahu mengeluarkan lesen!  Pesta atau konsert yang jelas ada unsur-unsur maksiat,  mereka halalkan!  Aduhh! gerun kita melihat negara Islam anjuran Umno ini!

Kelihatan dalam gambar ini  Ismail Sabri Yaakob(pemimpin Umno)  bersalaman dengan sebahagian ahli Wanita pada majlis perasmian Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Ipoh Barat di Bangunan UMNO Perak, Ipoh, kelmarin. Justeru, perlu lagikah kita menyokong parti yang dasar Islamnya sambil lewa? acuh tak acuh!!  Parti yang pemimpinnya terang-terang mengengkari syariat Islam?

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan