Khamis, 10 Mei 2012

Najib dah gila? Sanggup keluar perkataan biadap?

"Ku tak rela, ku tak redha". "Haramjadah!" Begitulah kata-kata yang terhambur dari mulut Najib Tun Razak anak allahyarham Tun Razak bekas Perdana Menteri kita yang amat tinggi budi pekertinya, berbanding Najib.

Sungguh tidak wajar dan kurang sopan seorang Perdana Menteri berkata begitu hanya disebabkan mereka tidak menyokong atau tidak bersetuju dengannya.

Kalau Najib nak beri durian runtuh kepada peneroka, beri sajalah !  Jangan paksa rakyat membalas budi, jangan paksa rakyat berterima kasih!. Serahkan saja pada Allah ! Lagi pun duit yang nak diberi itu duit rakyat,.. bukan duit poket Najib! Tugas kerajaan ialah membela dan membantu rakyat tanpa memilih bulu atau kelompok !

 

Seluruh rakyat Malaysia adalah rakyat kepada seorang Perdana Menteri yang bernama Najib Razak.  Seluruh peneroka adalah rakyat kepada PM bernama Najib,..tak kira apa fahaman politik mereka kerana undang-undang membenarkan rakyat Malaysia bebas berpolitik l!  bebas memilih parti !  Jadi Najib mesti patuhi dan fahami apa maksud demokrasi sebenarnya!


Sah, durian runtuh yang Najib janji nak beri kepada peneroka itu tidak ikhlas ! ia rasuah politik! rasuah pilihanraya !! Kalau pemberian itu benar-benar ikhlas,  Najib tak perlu marah-marah, tak perlu ugut!, tak perlu keluar perkataan kurang sopan begitu. Sebagai sebuah kerajaan yang bertanggung jawab Najib tak perlu merungut kalau nak membantu rakyat!  

Seperkara lagi,.. rakyat juga ingin tahu dari mana punca wang durian runtuh itu? Pinjam lagi kah? Sumbernya, halal atau haram? Ada mana-mana taukeh judi yang kasi?  Atau ia dari keuntungan membeli kapal selam?  Atau Shahrizat telah memulangkan wang RM250 juta yang telah diselewengkannya dulu?

Berbalik kepada sikap Najib,.. Ada Najib peduli harapan dan permintaan rakyat? Rakyat hampir hilang suara kerana tak jemu-jemu menjerit!  Rakyat minta SPR dibersihkan Najib tak kisah !  Rakyat mintak pilihanraya dijalankan secara adil dan telus kerajaan tak peduli!  Rakyat bantah orang kaya terus dikayakan, orang miskin semakin miskin Najib buat-buat tak dengar, Rakyat bantah jangan naikkan harga barang Najib beri berbagai alasan !

 

Sekarang, wahai Dato’ Seri Najib, terimalah nasib mu ! Rakyat dah cukup sedar selama ini mereka diperalat dan dipermainkan. Jangan marahkan rakyat kalau mereka tidak mahu menyokong BN sebuah kerajaan yang zalim, mencengkam dan mengongkong. Sedarlah Najib, dalam dunia ini tidak ada satu benda pun yang kekal, pemimpin silih berganti !

 

Akhir-akhir ini perkembangan politik dunia menyaksikan banyak parti kerajaan tumbang di tangan rakyat antaranya Myanmar, Tunisia, Mesir, Libya, Belanda dan terbaru, Perancis. Jadi,  tak ada peliknya kalau Najib tewas kali ni. Sebaik-baiknya duhai Najib,  jadilah pemimpin yang gentleman ! Akui hak rakyat,  hormati kehendak rakyat !!  Jangan jadi pemimpin yang BEBAL ! bodoh sombong!!


Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan