Selasa, 22 Mei 2012

Pertanda,.. PDRM membawa sial buat BN?


Sebuah kereta polis yang dinaiki lima anggotanya telah merempuh pagar kediaman Perdana Menteri  di Presint 10, Putrajaya awal pagi kelmarin. 

Dalam  kejadian  jam lima pagi itu  dua anggota poolis cedera teruk dan tiga lagi cedera ringan. Punca kemalangan belum pasti, tetapi ada kemungkinan mereka mengantuk atau mabuk.

Persoalannya ,  mengapa pagar rumah PM Najib yang jadi sasaran? Tidak rumah orang lain!    Tentu ada rahsia  atau hikmah disebaliknya.  Boleh jadi,  ini pertanda awal  Perdana Menteri akan tumbang,.. Najib dan Bn akan akan tersungkur dalam PRU ke-13 nanti.  Tanda-tanda lain sudah banyak kita lihat sebelum ini, termasuk orang-orang lama dalam Umno dan pesara perkhidmatan awam menyertai pembangkang.. 

Kelmarin  kita digemparkan dengan berita,..Datuk Fauzi Shaari, bekas ketua pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Polis Bukit Aman mengistiharkan dirinya menyertai PAS. Mengapa dia pilih PAS  tak pilih Umno?  Jawapannya cukup mudah,..   Umno tak boleh diharap, Umno tak boleh dipercayai lagi,  Umno sudah terlalu kotor. 

Oleh : rahimothman



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan