Ahad, 27 Mei 2012

Tuduhan dan ramalan Mahathir berniat jahat.


Ia seolah-olah mengingatkan orang Melayu – bersedialah  untuk berperang!
Selepas fitnah & pecat Anwar kenapa tak ramal yang Umno akan bungkus? 
 
Mahathir kata Pakatan Rakyat akan membuat kacau bilau jika kalah dalam PRU ke-13 nanti. Itulah ramalan dan tuduhan si tua penghasut, si tua penakut dan si tua penipu ini.  walhal sejarah telah membuktikan  bahawa Umnolah yang biasa buat kerja begitu,. bukan PR (contoh-peristiwa 13 Mei)

Ramalan Mahathir yang bersifat tuduhan dan ugutan ini amat bahaya,  kalau tak dibendung pasti memberi kesan nagatif.  Ia bertujuan untuk menakut -nakutkan rakyat agar tidak menyokonmg Pakatan Rakyat, . 
 
Ia juga merupakan satu muslihat atau message pemimpin Umno kepada  pengikutnya agar bersedia untuk bertumpah darah!  Begitu jahatnya niat dan perancangan pemimpin Umno untuk mengekalkan kuasa ,.namun sebagai rakyat malaysia telah cukup matang, cintakan kedamaian, marilah kita berdoa, meminta perlindungan Allah agar negara kita sentiasa dalam keadaan terkawal dan selamat.

Berbalik kepada tuduhan dan ramalan Mahathir, Pakatan Rakyat akan menimbul suasana hura-hara jika kalah dalam PRU ke-13.  Boleh percaya ke ramalan orang tua gayut ini?  Dulu setelah dia memecat dan memfitnah Anwar kenapa Mahathir tidak meramalkan yang Umno akan lumpuh dan runtuh dek kerana perbuatannya itu? Nampak sangat tuduhan dan ramalan Mahathir tak boleh pakai !!

Sebenarnya tahap ketakutan Mahathir sudah sampai keparas 200%,  sebab itu beliau macam orang gila babi sekarang.  Usia tuanya sepatutnya dihabiskan untuk amal ibadah, tetapi dia lebih suka menyasau dan meracau,.. lalu tunggul dilihatnya macam muka  Anwar, Bayang sendiri disangkanya hantu ! Kenapa ini berlaku? kerana Mahathir tak boleh terima rakyat Malaysia telah gila-gila menyukai Pakatan Rakyat. Orang ramai berduyun-duyun menyokong kerajaan baru yang terbukti  berjaya memerintah di lima negeri.  

Rakyat benci Umno, benci Mahathir,  apa Mahathir dah buat?

Apa yang berlaku hari ini adalah ketentuan Allah,..atau pembalasan dari Allah!  Mahathir buat-buat lupa dia pernah memecat DS Anwar dari Umno, dia pernah memecat DS Anwar dari jawatan Timbalan Perdana Menteri.  Dan yang paling berat beliau telah membuat fitnah besar – menuduh Anwar seorang peliwat !, malah banyak lagi tuduhan yang semata-mata mahu mengaibkan Anwar!

Apa lagi yang Mahathir dah buat? – Paling utama yang Mahathir buat ialah dia mengkayakan keluarga dan krono!  Kemudian dia membelanjakan wang Negara dengan cara yang sangat boros! Dia buat projek yang hebat-henat supaya dunia memandang tinggi walaupun rakyat hidup susah!  Dia hakis kuasa Raja2 Melayu untuk kepentingan politiknya, dia kikis hak istimewa orang Melayu untuk kepentingan diri dan kroni,  dia rosakkan sistem kehakiman dan perundangan negara ini untuk terus berkuasa. Demikianlah rakusnya  Mahathir, .seorang PM (dulu) yang mahu rakyat sentiasa menganggapnya hebat!!

Hakikat sebenar semua yang Mahathir dah buat terlalu banyak buruk dari baiknya!  Gaya atau stail kepimpinannya kini diwarisi pula oleh Najib. Maka hari ini rakyat menjadi bertambah benci kepada Umno dan BN. Pakatan Rakyat pula telah membuktikan mereka boleh mentadbir negeri dengan baik, sebagaimana yang berlaku di Kelantan Kedah, Selangor dan Pulau Pinang. Bodohlah rakyat kalau masih mahu duduk di bawah rejim UmnoBn. UmnoBn sekarang ibarat harimau tua jatuh gaung atau iklan paus tersadai  di pantai !,. nazak menunggu maut!!   

Justeru, Mahathir janganlah menjadi bodoh, dengan  memaksa rakyat agar menyokong UmnoBn. Rakyat sudah cukup kenal dengan Mahathir Muhamad cucu Kutty ini. Beliau pemimpin yang rakus, tamak,  pemimpin batu api,  pencetus perkauman, perosak sosial,  perosak budaya dan ekonomi!

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan