Rabu, 20 Jun 2012

Debat: Komen Tuan Syed menyerlahkan lagi ketakutan Umno

Mengulas debat antara Anggota MT UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah yang juga Timbalan Menteri Pengajian Tinggi dengan Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub bertajuk “Demonstrasi Jalanan, Meruntuh atau Mengukuh Demokrasi”  di Shah Alam malam tadi,..ini komen Ketua UMNO Bahagian Cheras Datuk Wira Syed Ali Alhabshee
  
 “Debat antara Saifuddin dengan Salahuddin tidak memberi banyak manfaat kepada kepentingan UMNO dan kerajaan secara keseluruhannya.  Apabila berlaku perdebatan mengenai pelbagai isu secara tidak langsung ia membawa imej kerajaan kerana UMNO merupakan tunjang kepada pemerintah. Secara tidak langsung pembangkang telah berjaya menyebarkan dakyah mereka dan sedikit sebanyak mampu mencetus persepsi negatif rakyat kepada parti pemerintah”.

Bukan dakyah, tapi manifesto ! Tolong perbetulkan wahai Tuan Syed Ali Alhabshee!
Memang betul pun,.. Umno tak dapat banyak faedah disebalik penganjuran debat ini,  kerana yang dapat banyak faedah, maklumat dan pengetahuan ialah rakyat ! Seperti kita sedia maklum,.  Umno  memang suka rakyatnya tidak cerdik dan tidak berpengetahuan!  Kalau rakyat bodoh dan bangang mudahlah  Umno  memperdaya dan  menipu mereka  untuk mengekalkan kuasa,…lalu terus merompak harta negara semahu-mahunya!  Tetapi takkanlah  rakyat mahu ditipu lagi?

Berbalik kepada isu debat,..boleh dikatakan 99.9% pemimpin Umno amat takut dengan istilah itu. Mereka  percaya debat akan melondeh dan   menelanjangkan mereka. Dan setelah ditelanjangkan,.. dikerumuni pula oleh beribu-ribu ekor kerengga !... Kasihann,… takutnya mereka dengan bayang-bayang sendiri !

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan