Khamis, 7 Jun 2012

HASAN ALI DULU DAN SEKARANG !


Dulu tokoh motivasi disegani,.. kini ,… nak cakap pun malu !!!
 
Jelas sekali....ceramah Dr Hasan Ali pejuang akidah nombor satu di Selangor dan Malaysia semakin tidak mendapat sambutan dari orang ramai. 

Terbaru ialah ceramah beliau di Padang Awam Selayang Indah,  berhampiran Pasar Borong Lama, Selayang pada 5 hb Jun 2012 kelmarin,  dimana kerusi-kerusi kosong lebih banyak dari manusia.

Sebenarnya orang ramai sudah semakin mengenali siapa Hasan Ali ini!  Di awal penyingkirannya dari PAS dulu  beliau telah mencanangkan semangat dan bangganya kerana berjaya mengepalai sebuah NGO yang ditajanya sendiri - bernama JATI (bukan beras kampit JATI).
 
Matlamat penubuhan kononnya nak memperjuangkan akidah umat Islam, tetapi akhirnya tak kemana !, lingkup!. Kisah video murtad yang dibangganya juga hilang lenyap,  tidak dilunaskan. Inilah akibat, kalau buat kerja dengan tidak ikhlas.

Dr Hasan Ali silap besar !  Dia sangka dia masih hebat!  sedangkan zaman beliau menjadi idola sudah berlalu,.Kini beliau seorang manusia hipokrit yang sanggup memperalatkan Islam untuk tujuan politik jumudnya. Dalam diam-diam dia memilih pentas Umno dan PERKASA untuk berceramah, namun tak pernah nak mengaku yang beliau telah bertuankan Umno.  Nilai dan akhlak seorang muslim yang ada dalam diri Hasan rupa-rupanya sudah lebur   menjadi abu !!  apa lagi nak memperjuangkan akidah seorang Islam yang lain? Tak masuk akal langsung!.

Apa Hasan buat waktu ceramah?
Maka setiap kali dan dimana saja beliau berceramah,..kutukan dan fitnahnya terhadap pemimpin dan perjuangan Pakatan Rakyat terutama PAS, pasti terkeluar dari mulutnya. Hujjahnya lebih fokus kepada membelasah Pakatan Rakyat dengan menghasut rakyat supaya jangan beri satu undi pun kepada PR pada PRU 13 nanti.

Walaupun dia tak pernah kata sokonglah dan undilah BN, tetapi rakyat tahu itulah maksud beliau. Dengan ini disedari atau tidak, Hasan telah memaparkan sikap  tidak gentlemannya. Bercakap pasal gentleman,  teringat pula Rais Yatim menteri penerangan. Bagi si Rais ni -  menipu, berpura-puraan dan bersikap penakut  itulah gentleman !, sebagaimana takutnya beliau memberi ruang kepada pembangkang bercakap diTV !!  Bongok dan bangang punya menteri. (merujuk kata-kata beliau menyuruh Anwar bersikap gentleman)

Berbalik kepada kisah Hasan Akidah anak Ali.  Alasan kononnya beliau mahu memperjuangkan akidah,hanya indah khabar dari rupa,..cakap tak serupa bikin!!  Dalam isu terbaru, perbuatan yang memalukan,. dimana penyokong Umno beragama Islam telah membuat tarian punggung di depan rumah orang bukan Islam, kenapa Hasan seorang pejuang akidah tidak menegur? Kenapa Hasan menyorokkan muka? Malu atau tak berani nak komen? 

Begitu juga dalam isu paling terkini,..tarian k-pop separuh telanjang yang disajikan oleh Shabery Chik kepada belia Malaysia baru-baru ini,.. Hasan Ali  terus menikus.  Mendiamkan diri dan tidak menegur sesuatu kemungkaran yang berlaku didepan mata, samalah dengan sikap yang diamalkan oleh kebanyakan ustaz dan ulamak Umno..

Oleh : rahimothman




Tiada ulasan:

Catat Ulasan