Rabu, 6 Jun 2012

Gentleman dari kacamata seorang menteri tua


Kenapa Rais kata Anwar tidak gentleman? Setelah dikaji dan diteliti rupanya ini alasan Rais,…

1.    Anwar tidak gentleman kerana -  tidak melawan semasa dipukul oleh Rahim Noor KPN, sewaktu di penjara dulu,.. sedangkan Anwar diikat dan ditutup mata,.. namun Rais mengaku beliau telah melepaskan ikatan tangan Anwar pada ketika itu. Kah!, kah! kah!
2.    Anwar tidak gentleman kerana - beliau dan penyokong-penyokongnya tak berani buat senaman punggung di depan rumah Najib sebagaimana orang Umno telah buat depan rumah Ambiga.

3.    Anwar tidak gentleman kerana - tidak berani bercakap di depan media arus perdana untuk memberitahu rakyat apa yang Pakatan Rakyat dah buat dan apa lagi yang Pakatan akan buat untuk rakyat Malaysia,  sedangkan sesaat pun Rais tak pernah beri kesempatan kepada Anwar atau mana pemimpin pembangkang untuk bercakap dalam media arus perdana,  tapi Rais kata dia pernah beri peluang,  Anwar yang tak mahu!. Kah! Kah, kah!

4.    Anwar tidak gentleman kerana  - semasa himpunan BERSIH 3,  mereka membawa parang, lembing dan buluh runcing  untuk berdepan dengan polis yang tidak bersenjata,..hakikat sebenar peserta BERSIH 3 hanya membawa tangan kosong dan air kosong.

5.    Anwar tidak gentleman kerana –  kerana hari-hari menjelajah kessluruh negeri dan daerah untuk  mengajak rakyat menyokong Pakatan Rakyat dan menolak Barisan Nasional, sedangkan Najib tak berkesempatan buat macam dia, kerana dok memikir Scopene, Altantuya dan mahkamah Perancis.!  Lagi satu katanya Anwar boleh dikenakan tindakan di bawah akta hasutan kerana memecahkan perpaduan orang Umno !,..kah! kah! kah!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan