Ahad, 24 Jun 2012

Najib tak tahu? adanya “Debat Piala Perdana Menteri”


Najib kata “debat bukan budaya kita”,  Rais kata debat patut diharamkan !!
 
Mereka dalam gambar ini sedang menerima piala kemenangan sebagai  – Johan debat Bahasa Malaysia Piala Perdana Menteri 2011, yang dianjur oleh Kementerian Pendidikan Malaysia. Ia bukan baru tetapi sudah bertahun-tahun dipertandingkan. Yang peliknya Najib selaku Perdana Menteri, mendakwa  Debat Bukan Budaya Kita,  maknanya ia tak perlu dicontohi.  Rais Yatim pula mahu debat diharamkan!!

Nampaknya pemimpin Umno semakin bangang, semakin bercelaru dan tenggelam punca, sehinggakan  aktiviti bermanafaat yang mereka buat sendiri pun mereka kondem dan tidak bersetuju! Kenapa mereka jadi begitu? Mungkin Allah nak tunjuk,  inilah sifat-sifat orang Islam yang munafik  

Dulu, orang kuat pengampu Umno pernah kata Malaysia tak pernah dijajah !  Kenyataan tersebut telah mengejutkan banyak pihak terutama rakyat Malaysia ‘amnya!  Mungkin esok lusa ada pula pemimpin mereka berkata Agama Islam bukan agama rasmi Negara pula. 

Aduhh kesiannya !  kerap benar kita dengar mereka bercakap macam orang sasau, atau macam penagih tertelan pil kuda !  Bila dah tak sedar mereka sanggup cakap merapu!,  mereka sanggup menanggalkan seluar dalam di khalayak ramai. Apa-apa pun kita nak tengok! Sanggupkah Najib membatalkan Debat piala Perdana Menteri untuk tahun-tahun mendatang.?

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan