Selasa, 19 Jun 2012

Tun nak bekerja sampai mati?


Kalau ada satu-satunya pesara kerajaan yang mahu bekerja sampai mati,.inilah orangnya,. Tun Mahathir !   Kasihann !  entah apa yang dicarinya kita pun tak tahu. Ada lagikah kerja-kerja PM nya yang belum selesai?  Atau ada lubang-lubang najis yang tak sempat ditutupnya sebelum bersara? Wallahua’lam !

Tetapi yang jelas beliau nampaknya macam nak jadi Perdana Menteri semula. Sibuknya sama macam menteri! Ucapan sana, ucapan sini, perasmian disana, perasmian disini. Pagi sampai petang sibuk mencampori urusan negara,. tanpa rasa segan dia redah sesedap hatinya.!  Yang jadi sasaran kritikan Tun ialah PM Najib, termasuk juga Pak Lah bekas Perdana Menteri yang mengantikannya dulu.
 
Barangkali juga Tun menyesal melepaskan jawatan PM itu kepada Pak Lah. Mungkin Tun tak perasan rekod 22 tahunnya belum menyamai rekod Taib Mahmud yang menjadi Ketua Menteri Sarawak selama 30 tahun! Apa-apa pun ini nasihat teman kepada Tun,.... cukup-cukuplah tu !. Tidak wajar dan tidak manis Tun mengganggu pentadbiran orang lain. Biarkan saja Najib bekerja dengan aman, tanpa diganggu gugat,  kerana zaman Tun menjadi PM sudah berlalu. Lagi pun Tun tak akan mampu mengubah segala kepincangan dalam UmnoBn sekarang!

Kalau Tun tidak bersetuju dengan cara Najib, Tun kena ingat,… apa yang Tun pernah buat dulu, banyak yang rakyat tak suka!!  Dan walaupun Tun ada berjasa kepada negara, tetapi  dosa dan kesalahan Tun kepada rakyat negara ini juga banyak.  Justeru kalau Tun kemaruk sangat nak bekerja sampai mati,  apa kata Tun bekerja pula untuk Pakatan Rakyat !  sebab dasar perjuangan Pakatan Rakyat jauh lebih baik berbanding dengan BN.

Buanglah rasa taksub Tun terhadap UmnoBn yang dah tak laku itu. Dalam dunia ini belum ada satu kerajaan pun yang boleh kekal !  Kerajaan Rom yang begitu kukuh,. tumbang ! Kerajaan Firaun yang kehebatannya menggerunkan juga berkubur akhirnya !!  Sedarlah Tun!,.. tidakl tergadai maruah Tun jika membuang yang buruk dan mengambil yang baru.  Mudah-mudahan dengan sokongan Tun kepada Pakatan,. mungkin boleh menebus dosa Tun kepada rakyat Malaysia sebelum ini.

Oleh : rahimothman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan