Sabtu, 9 Jun 2012

Dua menteri kata,.. sekat PTPTN ! Khairy kata jangan !


Tiada idea bernas ! kenyataan kebudak-budakan!..lebih baik letak jawatan!
Semalam dalam satu kenyataan, Ketua Pemuda Umno, merangkap Ahli parlimen Rembau Khairy Jamaluddin membantah cadangan membekukan pemberian pinjaman PTPTN kepada pelajar-pelajar baru Unisel.

Kenyataan Khairy itu menyanggah cadangan yang telah dibuat oleh menteri pengajian tinggi Dato’ Khalid Nordin,  dan Timbalan Perdana Menteri  Tan Sri Muhyiddin Yassin beberapa hari lalu. Di sini Khairy seharusnya diberi pujian,. itu pun kalau dia benar-benar ikhlas.
 
Tetapi keputusan dan tindakan dua menteri Umno, Khalid dan Muhyiddin sangat tidak wajar. nampak macam kebudak-budakan.  Justeru ada baik mereka ini meletak jawatan saja andainya sudah tidak mampu memberi cadangan atau idea yang bernas untuk kebaikan rakyat. 

Rakyat sekarang ini sudah bijak ! maka takkanlah menteri pula mengambil jalan jahat dan bodoh! Kalau pun nak membalas dendam kepada kerajaan Pakatan, janganlah sampai rakyat dijadikan mangsa. Mengamalkan sikap  kalau tak dapat tanduk, telinga dipulas  adalah dayus dan tidak bermaruah!. Tidak perlulah kalian mengugut rakyat !  kerana sesungguhnya rakyat pantang sekali diugut!! ….   

Berbalik kepada isu PTPTN.  Wang pinjaman itu bukanlah wang  mak bapak kalian,..itu wang rakyat. Pembangkang atau bukan pembangkang semuanya rakyat Malaysia, rakyat kepada Yang Dipertuan Agong, rakyat kepada Perdana Menteri Najib, rakyat kepada kerajaan UmnoBn ! maka seharusnya rakyat dipandang sama rata. Namun, kalau kalian nak meneruskan juga niat itu,..teruskanlah !!  InsyaAllah perbuatan jahat kalian semua  akan  mempercepatkan  lagi detik-detik kematian UmnoBn yang selama ini bersikap hipokrit, rakus, sombong dan zalim !!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan