Sabtu, 30 Jun 2012

MB Selangor, dulu Umno,.. kata DrM


Al kisah dalam satu sidang media (video) , maka berkatalah ahli Nujum Tok Belalang@TunMahathir,  bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim dulu adalah ahli Umno. Beliau masuk PKR bukan kerana percaya kepada perjuangan parti itu, tetapi kerana  kecewa dengan  Umno,,….katanya.

Begitulah liciknya mulut professor serba tahu Tun Mahathir !!  Kah!  kah!  kah!!!.  Yang Madey sibuk sangat pasal MB Selangor tu mengapa? Suka hati dialah nak masuk PAS  ke atau PKR !!  Lain hulu lain parang,  lain dahulu lain sekarang !  Orang cerdik memang mampu untuk berubah kearah yang lebih baik,  bukan macam kebanyakan pemimpin Umno, termasuk Tun Mahathir!

Janganlah Tun cuba nak menyamakan diri Tun dengan Tan Sri Khalid,.. Khalid bersifat bersih,.sebab itu dia masuk PKR,  Tun pula korupsi dan kuku besi !!  maka sesuai sangatlah Tun kekal dalam Umno. Tindakan Tun keluar-masuk,..keluar masuk dan akhirnya kekal dalam parti najis itu juga sangat wajar!! sebab orang busuk tempatnya ialah dalam parti yang busuk!! 

Kenapa Tun tidak persoalkan tentang Anwar? Anwar pun dulu Umno!  Azmin juga asalnya Umno!  Begitu juga sebahagian besar pemimpin PKR sekarang !  Yang tinggalkan Umno semua orang bail-baik, cerdik dan pintar! Yang tinggal ,kekal dalam Umno ialah yang  ngok dan bengap!!  Sepatutnya Mahathir tanya diri sendiri, kenapa ramai mahu tinggalkan Umno?  

Apakah Tun Mahathir ingat Tan Sri Khalid Ibrahim menyesal meninggalkan Umno?,.. Oh tidak ! tentu sekali tidak!  Rasanya apa yang Khalid sudah buat untuk Selangor mungkin lebih baik dari apa yang Mahathir buat untuk Malaysia !  Dan yang pasti,  parti Tong Najis pimpinan Mahathir  kini Najib semakin berkarat dan reput!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan