Isnin, 25 Jun 2012

Najib kata,.. ada 3 amalan buruk pembangkang


Berapa banyak pula amalan buruk UmnoBn?,….
 
Rakyat tidak boleh berharap kepada pembangkang untuk menentukan masa hadapan mereka kerana pembangkang mengamalkan tiga nilai buruk iaitu janji tidak perlu ditepati, budi tidak perlu dihargai dan hutang tidak perlu dibayar, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

PR  tidak menepati janji?  Mengarut !,. ini satu tuduhan yang TIDAK BENAR !  Banyak kemajuan telah dibuat,.. banyak janji telah ditunai. Lihat saja di Pulau Pinang dan Selangor !  Tentang budi,.. siapa kata PR tak kenang budi? Kalau yang berbudi itu orang baik-baik tak ada sebab mereka tak kenang,  tetapi kalau yang berbudi itu perompak dan penyangak !,. faham-fahamlah!!  
 
Satu lagi tuduhan Najib,... Pakatan Rakyat amalkan budaya tak mahu bayar hutang?! Hoi Najib! janganlah nak buat fitnah! Jangan cuba nak membohongi atau mengelirukan rakyat. Pakatan Rakyat dan rakyat Malaysia mahu satu dasar baru, iaitu dasar pelajaran percuma dengan mengahapuskan PTPTN. Tak ada kena mengena dengan soal hutang atau tak mahu bayar hutang!!   Kalau bercakap pasal tak mahu bayar hutang jangan tuduh orang PR. kerana mengikut rekod ramai orang Umno cuba nak lari atau sudah lari dari hutang!  lalu kerajaan yang tolong bayar.  Contoh,.. Tajudin Ramli(Mas), Sharizat Jalil (NFC) anak Mahathir dan ramai lagi.  

Nampak sungguh Najib sedang berusaha keras untuk memutarbelitkan kenyataan dan kebenaran. Najib tanpa rasa malu terus nak menipu rakyat,  padahal Pakatan Rakyat sudah membuktikan kesungguhan.  Pakatan Rakyat telah pun  menunaikan sebahagian besar janji kepada rakyat,  sebagaimana yang berlaku di empat buah negeri,  Kelantan, Kedah,  Pulau Pinang dan Selangor.

Mari kita lihat pula amalan buruk UmnoBn
1.   Menanam dan menyuburkan semangat perkauman       2. Mengambil kesempatan mengikis tanah rezab dan hak istimewa orang Melayu     3. Memperalatkan Islam untuk kepentingan UmnoBn       4. Mengamalkan budaya rasuah dan penyelewengan kuasa       5. Mengamalkan budaya fitnah dan menipu     6. Matlamat berpolitik semata-mata untuk wang     7. Mengutamakan perut sendiri, keluarga dan kroni.
PERTIMBANGKANLAH KEBURUKAN PR DENGAN BN  - MANA LEBIH BERAT - TAPI INGAT ! - JANGAN GUNA PENIMBANG / DACING BN  KERANA DACING BAGHDAD ITU SUDAH KETINGGALAN ZAMAN,.. SENGET SEBELAH DAN KIAN REPUT !!

Oleh : rahimothman

1 ulasan:

  1. Ada satu lagi perangai buruk pembangkang yang Najib terlupa sebut iaitu "asyik2 nak tendang aku dan parti aku dari Putrajaya." Kah,kah,kah.

    BalasPadam